Show simple item record

dc.contributor.advisorArdıç, Kaya
dc.contributor.authorHaciyev, Perviz
dc.date.accessioned2020-12-08T12:36:14Z
dc.date.available2020-12-08T12:36:14Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/183943
dc.description.abstract?Politik ve ekonomik açıdan Türkiye fındık piyasası: Optimizasyon ve oyun teorisi uygulaması? isimli tezin amacı, Türkiye fındık piyasası sorununa el atmak ve oyun teorisi modelleri kullanarak en optimal üretim-tüketim dengesini belirlemeye çalışmaktır.Bunun için ilk önce; Türkiye'nin üretim kapasitesi hesaplanarak toplam yurtiçi ve yurtdışı tüketim kıyaslanacaktır. Üretim tüketim dengesinin ne olduğu bilindikten sonra, çeşitli stratejik adımlarla açık veya fazlalıkların ortadan kaldırılması ve Türkiye'nin belli başlı yurtdışı tüketiciler ile nasıl bir stratejik oyun içine girerek maksimum kar elde edebileceği hesaplanmaya çalıştık.Türkiye fındık piyasası araştırıldığında elde edilen sonuçlardan en önemlisi: ülkede üretilen fındığın %80-85'i AB ülkelerine, özellikle İtalya ve Almanya'ya ihraç edildiği görülmektedir. Bu veriyi göz önünde tutarak çalışmamızı ona göre yönlendirmeye çalıştık.Uygulayacağımız oyun teorisi modelinde AB pazarını bir oyuncu gibi düşünerek Türkiye'nin yapabileceği adımları hesaplamaya ve sonuca ulaşmaya çalıştık.
dc.description.abstractThe aim of the thesis titled `Political and economic view of hazelnut market of Turkey: Optimization and application of game theory` is to research Turkey hazelnut market problem, and try to identify the optimal production-consumption balance using the game theory models .First of all , we will calculate Turkey's production capacity and compare total domestic and foreign consumption. After we will get equilibrium of production and consumption we will try to eliminate surplus or excess using several strategic steps and show for Turkey's how to enter into a strategic game to gain maximum profit.An interesting conclusion of investigating of Turkey hazelnut market show us that export for EU is 4/5 part of total Turkey export and main hazelnut importer is Italy and Germany. We route our work according this conclusion..Game theory model is applied for Turkey and EU markets where each country is a player and tried to get results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titlePolitik-ekonomik açıdan Türkiye fındık piyasası : Optimizasyon ve oyun teorisi uygulaması
dc.title.alternativePolitical and economic view of hazelnut market of Turkey: Optimization and application of game theory
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOptimization
dc.subject.ytmAgricultural products
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmHazelnut
dc.subject.ytmAgricultural economy
dc.subject.ytmAgricultural price policy
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmProduction
dc.subject.ytmNash balance
dc.subject.ytmGame theory
dc.identifier.yokid338793
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257582
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess