Halkla ilişkiler alanında temel koçluk becerilerinin kullanımı: Temel koçluk becerileri eğitiminin; halkla ilişkiler öğrencilerinin dinleme, soru sorma ve gözlem becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Ertürk, Yıldız Dilek | |
dc.contributor.author | İldaş, Görkem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T12:08:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T12:08:35Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/183118 | |
dc.description.abstract | Günümüzde; dünyadaki değişim rüzgarı, gelişen teknoloji ve buna bağlı değişen talepler, yüksek kaliteyi yakalamaya çalışan ve kendine küresel dünyada yer edinmek isteyen kurumları yeniden yapılanmanın önemini kavramaya itmiştir. Bu bağlamda halkla ilişkiler kurumlar için gün geçtikçe önem kazanan bir ihtiyaca dönüşmüştür. Bu gereksinim, halkla ilişkilerin yönetim işlevini yerine getirmek için donanımlı ve iletişim becerilerinde başarılı halkla ilişkiler uzmanlarını gerekli kılar.Halkla ilişkiler uzmanların sahip olmaları gereken yetkinliklerin başında kuşkusuz iletişim becerileri gelir. Bu çalışmada, bireylerin çeşitli beceriler kazanmaları ve geliştirmelerinde son zamanlarda yaygın bir yöntem olan koçluk sisteminin halkla ilişkiler uzmanlarının etkili dinleme, güçlü sorular sorabilme teknikleri ve gözlem becerilerini geliştirip geliştiremeyeceği sorgulanmıştır. Araştırma İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 2. sınıf öğrencilerinde Kişilerarası İletişim Dersi alan 100 kişi (50 deney grubu, 50 kontrol grubu) ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere 6 saatten oluşan ?Temel Koçluk Becerileri? eğitimi verilmiştir. Veriler Yıldız Kuzgun tarafından geliştirilen Dinleme Becerisi Ölçeği ile elde edilmiştir. Alan tarama yöntemi, yapılan anket çalışmasıyla gruplar arası farklar modeli kullanılarak test edilmiştir. Uygulanan istatistiksel analiz sonucunda ?Temel Koçluk Becerileri? eğitimi alanlarla almayanlar arasında anlamlı bir fark gözlenmiştir. Buna göre temel koçluk becerileri eğitimi, halkla ilişkiler uzmanlarının dinleme, soru sorma teknikleri ve gözlem becerilerini geliştirmede kullanılan bir kişilerarası beceri kazandırma yöntemi olarak ele alınmıştır. Sonuç olarak, mesleki bir beceri kapsamında, halkla ilişkiler uzmanlarının `meslek tanımları' içinde organizasyonlarda, yönetimde, değişim yönetiminde, hedef kitleye yönelik yapılan faaliyetlerin koordinesinde, reklam ve tanıtım faaliyetlerinde, hedef belirlemede ?koç? rolünü üstlenebileceklerine yönelik bir saptama ortaya konarak, sonuçlar literatür bilgileri eşliğinde tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Worldwide changes in trends, technology and accordingly in demands have caused organizations with high quality requirements and aims for a reasonable global market position to recognise the importance of restructuring themselves. That?s why the concept of ?Public Relations? (PR) has turned over to be a need with increasing importance. Because of this need and in order to fulfill the corresponding managerial functions PR has to have experts with necessary facilities and communication skills.Communication skills are undoubtedly to be mentioned very firstly. In this thesis it will be investigated whether the flourishing ?coaching? concept used to enable people developing and improving their skills also couldd be a method to facilitate the PR-experts to gain effective listening, questioning and observing skills. The survey used for this study covers 100 fourth term students (50 as experiment group, 50 as control group) of Istanbul University, Faculty Of Communication, Public Relations And Publicity Department, who took lectures about ?Interpersonal Relations?. The students are given a 6 hour-course of ?Basic Coaching Skills?. Data is collected through a special ?Listening Skills Measurement Tool? developed by Yıldız Kuzgun. Within the survey the ?Field Scanning Method? and the ?Intergroup Differences Model? are used. At the end of the statistical analysis it came out that those students having attended the course showed to have better corresponding skills than the ones who did not take it. As a result coaching is handled as a interpersonal facilitating tool for PR-experts to improve their listening, questioning and observing skills. Hundreds of literature resources assisted the discussion throughout this study being on how PR-experts in organizations can take over the role of a coach in various management functions, in coordination of campaign activities, in those towards target groups, in setting goals etc. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halkla İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | Public Relations | en_US |
dc.subject | Reklamcılık | tr_TR |
dc.subject | Advertising | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Halkla ilişkiler alanında temel koçluk becerilerinin kullanımı: Temel koçluk becerileri eğitiminin; halkla ilişkiler öğrencilerinin dinleme, soru sorma ve gözlem becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | Basic coaching skills in public relations:the effect of basic coaching skills training on the public relations students concerning their listening, questioning and observation skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Public relations | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Communication problems | |
dc.subject.ytm | Public relations methods | |
dc.subject.ytm | Communication problems | |
dc.subject.ytm | Communication models | |
dc.subject.ytm | Coaching | |
dc.subject.ytm | Communicative behaviours | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communication techniques | |
dc.identifier.yokid | 345098 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 270113 | |
dc.description.pages | 247 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |