Karasularından zararsız geçişte kıyı devletinin müdahale yetkisi
dc.contributor.advisor | Tütüncü, Ayşe Nur | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Fuat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T11:50:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T11:50:02Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/182558 | |
dc.description.abstract | Deniz hukukun gelişimine iki ana düşünce yön vermektedir. Bunlar seyir serbestisi ve tam karşısında olan denizlerin sınırlı kullanımıdır. Bu iki kavramın karşılıklı etkileşimleri zararsız geçiş ve karasuları gibi iki önemli konsepti ortaya çıkarmaktadır. Bu iki konsept ayrıntılı olarak 1982 Birleşmiş Milletler Deniz Hukuku Sözleşmesi (1982 BMDHS)'nde belirtilmiştir. Bu çalışmada, zararsız geçiş rejimi, 1982 BMDHS kapsamında ve bunun karşında kıyı devletlerinin mevcut uygulamaları esas alınarak incelenmiştir. Görüleceği üzere birçok kıyı devleti zararsız geçiş hakkına, 1982 BMDHS'ne aykırı olarak, sınırlama getirmektedir. Kıyı devletlerinin politika ve kanunlarını 1982 BMDHS'ne uygun hale getirmeleri çalışmamızda teklif edilmektedir. Tezimiz konu olarak üç bölüme ayrılmaktadır. Birinci bölüm, karasularının gelişimini ve 1982 BMDHS'ne göre zararsız geçiş rejimini ayrıntılı olarak incelemektedir. İkinci bölüm ise kıyı devletinin yetki ve sorumluluklarını ayrıntılı olarak incelemektedir. Bununla beraber mevcut durum itibariyle kıyı devletlerinin, kanunlarına göre, güncel uygulamaları incelenmektedir. Üçüncü bölümde, harp gemilerinin ve ticari gemilerinin zararsız geçişleri ayrı ayrı incelenmektedir. Bu bölümün ardından sonuç bölümü gelmektedir. | |
dc.description.abstract | The evolution of the law of the sea has been shaped largely by two notions, namely, freedom of navigation on the one hand, and restricted access on the other hand. The interaction between these two opposing notions has led to the acceptance of two compromise concepts, namely, the territorial sea and the right of innocent passage. These concepts have been codified in the 1982 United Nations Convention on the Law of the Sea. This thesis examines the right of innocent passage in the territorial sea under the Law of the Sea Convention regime as matched against contemporary state practice. It would appear that many coastal states prefer the restriction of this right ? seemingly infringing what the Convention stands for. It is submitted that states should restructure their policies and regulations to conform to their assumed obligations under the Convention. The thesis is divided into mainly 3 parts. Part I looks at the evolution of the right of innocent passage in the territorial sea and descriptive analysis of the regime of innocent passage under the LOSC. Part II is descriptive analysis of right and duties of coastal states. In addition, it examines contemporary state practice as reflected mainly in national legislations. Part III examines innocent passage of warships and merchant ships seperately. That part is followed by conclusion. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | Karasularından zararsız geçişte kıyı devletinin müdahale yetkisi | |
dc.title.alternative | Coastal state's rights on innocent passage in the territorial waters | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Özel Hukuk Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Law of the sea | |
dc.subject.ytm | Territorial waters | |
dc.subject.ytm | Intervention | |
dc.subject.ytm | International Law | |
dc.identifier.yokid | 376655 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264479 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |