Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgeyik, Tekin
dc.contributor.authorDurgut, Ridvan
dc.date.accessioned2020-12-08T11:44:11Z
dc.date.available2020-12-08T11:44:11Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/182380
dc.description.abstractKurum kültürünün yerleşmesi ve ticari faaliyetlerin kâr olarak müesseye geri dönmesi, işletmelerin öncelikli amaçlarındandır. Her iki mefhumun da sağlıklı bir şekilde sürdürülebilir kılınmasının yolu, hizmet içi eğitimlerin doğru kişiye/kişilere, ihtiyacı/ihtiyaçları nispetinde verilmesi ile ilgilidir. Ancak işletmelerin, çalışanlarının hizmetlerinden daha fazla istifade edebilmek için çalışanlarına verdikleri eğitimlerin gerçekten işe yarayıp yaramadığının ölçülmesi de işletmenin faaliyetlerini yürütmesi kadar mühim bir iştir.İşbu çalışmada; işletmelerin çalışanlarına verdikleri eğitimlerin sonuçlarının ölçülmesinin ve değerlendirilmesinin işletmeler için önemi, eğitimlerin hangi aşamaları takip edilerek çalışanlara uygulanması gerektiği ve yine verilen bu eğitimlerin sonuçlarının ne şekilde ölçülmesi gerektiği ele alınmıştır. Eğitim sonuçlarının da eğitim için yapılan maliyete oranı kıyaslanmış, verilen eğitimin doğru bir tercih olup olmadığına yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe establishment of organizational culture and the positive returnment of trading activities to company are the prior goals of companies. The way of achieving the sustainability of both goals is related to giving the job training to the right people at the right levels. However, it is as important as the activities of the company to evaluate whether the training which is given by the company in order to benefit more from the employees, has a positive effect or not.In this study, the importance of measurement and evaluation of training that companies give to the employees, the application process of training to the employees and the way of measuring the results of training are analysed. The results of training is compared to the cost of training and it is evaluated if the training is the right choice or not.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğitim sonuçlarının değerlendirilmesinde bir yöntem: Yatırım getiri oranı
dc.title.alternativeA method for measurement of education results: Return on investment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmPersonnel education
dc.subject.ytmROI Method
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmReturn on investment
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid380440
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264879
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineEndüstri İlişkiler ve İnsan Kaynakları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess