Modern doğaçlama tiyatrosu`nda gelenek ve Baltacıoğlu`nun Öz Tiyatro`su
dc.contributor.advisor | Pekman, Yavuz | |
dc.contributor.author | Çelik, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T11:32:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T11:32:52Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/182037 | |
dc.description.abstract | Bu tez, Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu'nun Öz Tiyatro kuramının bir modern doğaçlama tiyatro formuna işaret ettiği yönünde bir çalışmadır. Doğaçlama tiyatro geleneği olan Türk tiyatrosunda neden modern doğaçlama tiyatro formlarının ortaya çıkmadığını, Baltacıoğlu'nun Öz Tiyatro kuramı üzerinden değerlendirmektedir. İlk bölümde, doğaçlama kavramı, doğaçlamanın tiyatrodaki anlamları ve doğaçlama tiyatro tanımı bulunmaktadır. Bu tanımdan hareketle, geleneksel doğaçlama tiyatro formları da incelenmektedir. Modern doğaçlama tiyatro formlarının incelendiği ikinci bölümde, bu formların gelenek ile nasıl hesaplaştıkları ve bu hesaplaşmanın sonucunda nasıl bir dönüşüm geçirdikleri araştırılmaktadır. Üçüncü bölümde, Baltacıoğlu'nun Öz Tiyatro kuramı incelenmektedir. Öz Tiyatro kuramında; gelenek ve doğaçlamanın nasıl konumlandırıldığına bakılarak, modern doğaçlama tiyatro ve Öz Tiyatro arasındaki benzerlikler araştırılmaktadır | |
dc.description.abstract | This thesis is a study proposing İsmail Hakkı Baltacıoğlu?s Öz Tiyatro theory is in the direction of a modern improvisational theatre form; assessing why modern improvisational theatre forms haven?t been revealed in Turkish theater having improvisational theater tradition over Baltacıoğlu?s Öz Tiyatro theory. In the first part, improvisation comcept, meaning of improvisation in theatre and improvisational theatre definition has been proposed. From this definition perspective, traditional improvisational theatre forms is beeing analyzed. In the second part where modern improvisational theatre forms is beeing inspected, settling of these forms with the tradition; and the transition they encountered after this settlement is beeing investigated. In the third part, Baltacıoğlu?s Öz Tiyatro theory is beeing analysed. Similarities between modern improvisational theatre and Öz Tiyatro has been investigated by assessing how tradition and improvisation is localized in Öz Tiyatro theory. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Modern doğaçlama tiyatrosu`nda gelenek ve Baltacıoğlu`nun Öz Tiyatro`su | |
dc.title.alternative | Tradition in modern improvisational theatre and Baltacioğlu's Öz Tiyatro | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Traditions | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | Baltacıoğlu, İsmail Hakkı | |
dc.subject.ytm | Improvisation | |
dc.identifier.yokid | 388531 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 270983 | |
dc.description.pages | 182 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |