Çoklu Zeka Kuramı bağlamında yabancı dil olarak Almanca öğretiminde oyunların işlevi
dc.contributor.advisor | Tapan, Nilüfer | |
dc.contributor.author | Bektaş, Didem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T11:30:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T11:30:00Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/181949 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada günümüz eğitimbiliminde önemle üzerinde durulan çoklu zeka kuramı ve oyun kavramı genelde yabancı dil, özelde yabancı dil olarak Almanca öğretimi çerçevesinde irdelenecektir. Gardner'ın zekayı yeniden tanımlamasıyla ortaya çıkan çoklu zeka kuramı, zekanın tek bir boyutta olmadığını, aksine her bireyin farklı derecelerde çeşitli zeka türlerine sahip olduğunu öne sürmektedir. Bu durumda eğitimin önemli bir işlevi, öğrencide var olan çeşitli zeka türlerinin ortaya çıkmasına ve gelişmesine olanak sağlamasıdır. Farklı zeka türlerine sahip öğrencilerin derse ilgi duymasını sağlamak için yapılacak etkinliklerin başta gelenlerinden bir tanesi ise derste kullanılan oyun'lardır. Öğrencinin yaratıcılığının önünü açan, zeka ve becerisini geliştiren, yeteneğini keşfetmesine yol açan, sosyal uyumunu güçlendiren oyunlar çoklu zeka kuramı'nı uygulamada destekleyici etkinliklerdir.Bu düşünceleri temel alan bu çalışmada hedeflenen, yabancı dil olarak Almanca öğ-retiminde çoklu zeka kuramı ve oyun arasındaki karşılıklı etkileşimden yola çıkarak bir yandan Almanca öğrenme sürecine ilgi ve isteği artırmak, diğer yandan ise Almanca öğretmenlerinin dikkatini ve ilgisini çoklu zeka kuramı ve oyun kavramlarına çekebilmektir. Bu bağlamda yabancı dil olarak Almanca derslerinde verimi artıracağı düşünülen değişik zeka türlerine uygun oyun örnekleri gerekçelendirilerek sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This study delineates the multiple intelligence theory and the game concept within the framework of the teaching of German Language as a foreign language in general and in specific aspects, as they are of high importance in the contemporary pedagogy. Having appeared as a result of the re-definition of the intelligence by Gardner, the multiple intelligence theory claims that the intelligence is not of a single dimension, but each individual has varying types of intelligence at different levels. In this case, an important function of the education is to allow that the existing types of intelligence already existing in a student come into appearance, and are improved. And the games used in lessons are one of the main activities that might be used to attract the interest and attention of the students having different types of intelligence into the lessons. Such games, as enhance the creativeness of the students, improve their intelligence and capabilities, and drive them to discover their competence and skills, and improve their social adaptation, are the activities that practically support the multiple intelligence theory.Based on such thoughts, this study targets enhancing the interest and enthusiasm in the process of learning the German language by means of using the multiple intelligence and game interaction, while attracting the interest and attention of the German language teachers into the multiple intelligence and game concepts. In this context, a number of game examples are presented and reasoned how to improve the productivity in the lessons of German as a second language in terms of different types of intelligence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çoklu Zeka Kuramı bağlamında yabancı dil olarak Almanca öğretiminde oyunların işlevi | |
dc.title.alternative | The functions of the games of teaching German about the Multiple Intelligence Theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 389446 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 277899 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı |