Show simple item record

dc.contributor.advisorTapan, Nilüfer
dc.contributor.authorBektaş, Didem
dc.date.accessioned2020-12-08T11:30:00Z
dc.date.available2020-12-08T11:30:00Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/181949
dc.description.abstractBu çalışmada günümüz eğitimbiliminde önemle üzerinde durulan çoklu zeka kuramı ve oyun kavramı genelde yabancı dil, özelde yabancı dil olarak Almanca öğretimi çerçevesinde irdelenecektir. Gardner'ın zekayı yeniden tanımlamasıyla ortaya çıkan çoklu zeka kuramı, zekanın tek bir boyutta olmadığını, aksine her bireyin farklı derecelerde çeşitli zeka türlerine sahip olduğunu öne sürmektedir. Bu durumda eğitimin önemli bir işlevi, öğrencide var olan çeşitli zeka türlerinin ortaya çıkmasına ve gelişmesine olanak sağlamasıdır. Farklı zeka türlerine sahip öğrencilerin derse ilgi duymasını sağlamak için yapılacak etkinliklerin başta gelenlerinden bir tanesi ise derste kullanılan oyun'lardır. Öğrencinin yaratıcılığının önünü açan, zeka ve becerisini geliştiren, yeteneğini keşfetmesine yol açan, sosyal uyumunu güçlendiren oyunlar çoklu zeka kuramı'nı uygulamada destekleyici etkinliklerdir.Bu düşünceleri temel alan bu çalışmada hedeflenen, yabancı dil olarak Almanca öğ-retiminde çoklu zeka kuramı ve oyun arasındaki karşılıklı etkileşimden yola çıkarak bir yandan Almanca öğrenme sürecine ilgi ve isteği artırmak, diğer yandan ise Almanca öğretmenlerinin dikkatini ve ilgisini çoklu zeka kuramı ve oyun kavramlarına çekebilmektir. Bu bağlamda yabancı dil olarak Almanca derslerinde verimi artıracağı düşünülen değişik zeka türlerine uygun oyun örnekleri gerekçelendirilerek sunulmuştur.
dc.description.abstractThis study delineates the multiple intelligence theory and the game concept within the framework of the teaching of German Language as a foreign language in general and in specific aspects, as they are of high importance in the contemporary pedagogy. Having appeared as a result of the re-definition of the intelligence by Gardner, the multiple intelligence theory claims that the intelligence is not of a single dimension, but each individual has varying types of intelligence at different levels. In this case, an important function of the education is to allow that the existing types of intelligence already existing in a student come into appearance, and are improved. And the games used in lessons are one of the main activities that might be used to attract the interest and attention of the students having different types of intelligence into the lessons. Such games, as enhance the creativeness of the students, improve their intelligence and capabilities, and drive them to discover their competence and skills, and improve their social adaptation, are the activities that practically support the multiple intelligence theory.Based on such thoughts, this study targets enhancing the interest and enthusiasm in the process of learning the German language by means of using the multiple intelligence and game interaction, while attracting the interest and attention of the German language teachers into the multiple intelligence and game concepts. In this context, a number of game examples are presented and reasoned how to improve the productivity in the lessons of German as a second language in terms of different types of intelligence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇoklu Zeka Kuramı bağlamında yabancı dil olarak Almanca öğretiminde oyunların işlevi
dc.title.alternativeThe functions of the games of teaching German about the Multiple Intelligence Theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid389446
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid277899
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess