Show simple item record

dc.contributor.advisorKuyumcu, Fehime Nihal
dc.contributor.authorBoran, Elvan
dc.date.accessioned2020-12-08T11:22:43Z
dc.date.available2020-12-08T11:22:43Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/181725
dc.description.abstractBu araştırma, risk gruplarıyla sosyal alanda yaratıcı drama çalışmalarının etkilerini ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda, risk grubu olarak kabul edilen ?Öğrenme Güçlüğü Çeken ve Hafif Derecede Zihinsel Engelli Çocuklar? ile ?Suça İtilmiş veya Suça İtilme Riski Taşıyan Çocuklar? araştırma grupları olarak seçilmiştir. Her iki grup toplamda 20 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ) ve Sürekli Öfke-Öfke İfade Tarzı Ölçeği (SÖÖTÖ) kullanılmıştır. Araştırma modeli öntest/ müdahale (yaratıcı drama eğitimi)/son test ekseninde oluşturulmuştur. Araştırma sürecinde, öğrenme güçlüğü çeken ve hafif derecede zihinsel engelli çocuklar, sosyal beceriler üzerine kurulu 9 haftalık yaratıcı drama çalışmasına, suça itilmiş veya itilme riski taşıyan çocuklar ise, öfke ile baş etme ana başlığında oluşturulan 7 haftalık yaratıcı drama çalışmasına katılmışlardır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi ve bulguların incelenmesi sonucunda şu sonuçlara varılmıştır: yaratıcı dramanın öğrenme güçlüğü çeken ve hafif derecede zihinsel engelli grup üzerinde Temel Sosyal Beceriler, Saldırgan Davranışlarla Başa Çıkma Becerileri, İleri Konuşma Becerileri, Bilişsel Beceriler ve İlişkiyi Başlatma Becerilerini geliştirici etkisi olduğu görülmektedir. Öte yandan, yaratıcı dramanın suça itilme riski taşıyan grup üzerinde öfke kontrol düzeyine etkisi kontrol edilemeyen bir değişken sebebiyle kesin olarak yorumlanamamakla birlikte, olumsuz olaylarla karşılaştıklarında durumlarının kötüleşmesini önleyici bir koruma faktörü olduğu yönünde sonuç çıkarılabilir.
dc.description.abstractThis research aims to establish the effects of creative drama activities with risk groups in the social domain. To this end, ?Mildly Retarded Children and Children with Learning Disabilities? and ?Children Pushed into Crime or Children with a Risk of Being Pushed into Crime? have been chosen as research groups. Both groups comprise 20 children in total. In the research, Social Skills Rating Scale (SSRS) and Continuous Anger-Anger Expression Scale (CAAES) have been used as the data collection tool. The research model has been constructed in the pre-test/intervention (creative drama training)/ post-test axis. In the research process, mildly retarded children and children with learning disabilities have participated in a 9-week creative drama activity based on social skills, whereas children pushed into crime or those with such a risk, in an 7-week creative drama activity formed under the main title of coping with anger. Consequent to the analysis of the data and the examination of findings obtained, the following results have been reached: It has been seen that creative drama has an effect of developing basic social skills, skills of coping with aggressive behaviours, advanced speech skills, cognitive skills and relationship initiation skills of mildly retarded group with learning disabilities. It can be inferred, on the other hand, that creative drama is a protective factor that prevents the worsening of the situation of the group with a risk of being pushed into crime when they are faced with negative incidents although a definite interpretation is not possible due to a variable on the level of anger management, the effect of which can not be controlled.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleRisk guruplarıyla sosyal alanda yaratıcı drama çalışmalarının etkileri
dc.title.alternativeThe effects of creative drama activities wth risk groups in the social domain
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial work
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmCriminals
dc.subject.ytmDrama teaching
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmDelinquent children
dc.subject.ytmSocial skills training
dc.subject.ytmCreative drama
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmDrama education
dc.identifier.yokid393069
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid277821
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess