Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, İsmail
dc.contributor.authorAsil, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-08T11:21:47Z
dc.date.available2020-12-08T11:21:47Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/181697
dc.description.abstractSon yıllarda çok farklı sebeplerle de olsa giderek ülkemizde de yaygınlaşmaya başlayan küreselleşme karşıtlığı sonucu oluşan yerel milliyetçilik akımlarının tüketicilerin satın alma karar sürecine olan etkisi yadsınamaz durumdadır. Bu ve benzer olguların tüketim ve satın alma alışkanlıklarına etkisi başta uluslararası pazarlarla çalışan işletmeler ile pazarlama akademisyenlerinin ilgilendiği konuların başında gelmektedir.Bu çalışmada konu ile ilgili temel kavram olan tüketici etnosentrizmi CETSCALE ölçeği ile ölçülmüş ve araştırma kapsamındaki Türk tüketicilerinin orta düzeyde tüketici etnosentrizmi eğilimi gösterdikleri ortaya konulmuştur. Araştırma kapsamındaki Türk tüketicilerinin sosyo-demografik özellikleri, değerleri ve yabancı ülke ürünlerine karşı tutumları ile tüketici etnosentrizm düzeyleri arasında ilişki bulunmuştur. Ayrıca tüketici etnosentrizm skorlarının yerli ya da yabancı marka tercihleri arasında farklılık oluşturması ve siyasi görüş farklılıklarının yine etnosentrizm eğilimlerine göre farklılık göstermesi bu çalışmanın önemli bulgularıdır.
dc.description.abstractIn recent years; for different reasons opposition to globalization has become wide spread in our country and as a result of this event regional nationalism movements affect consumer decision making process for buying. This fact and its affects on consumption and buying habits are the topics that Turkish businesses in global bases and marketing academicians think about.The main concept in this study - consumer ethnocentrism measured by CETSCALE and eventually it is found that Turkish consumers have middle level about consumer ethnocentrism tendency. In this study, it was found that there is a relationship between the Turkish consumers' socio-demographic characteristics, values, attitudes towards products of foreign countries and the levels of consumer ethnocentrism. In addition; according to the findings of this study different consumer ethnocentrism scores creates a domestic or foreign brand preferences, and differences of political opinion also differ the tendencies of consumer ethnocentrism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDeğerler, tüketici etnosentrizmi ve yerli/yabancı markalı ürün tercihi arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationships among values, consumer ethnocentrism, and choice of domestic versus foreign products
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmTurks
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmForeign branded products
dc.subject.ytmDomestic production
dc.identifier.yokid395576
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid277754
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess