Show simple item record

dc.contributor.advisorKayadibi, Fahri
dc.contributor.authorArslan Parlak, Esma
dc.date.accessioned2020-12-08T11:02:19Z
dc.date.available2020-12-08T11:02:19Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/181104
dc.description.abstractOrtaöğretim dönemi, gencin ahlaki kimliğinin yerleştiği ve ahlaki yargı kabiliyetinin geliştiği dönemdir. Gençlerin ahlaki gelişimlerinin doğru bir şekilde tamamlanabilmesi için etkili bir ahlak ve değerler eğitimi faaliyetine başvurmak gerekmektedir. Türk eğitim sisteminde ahlak ve değerler eğitiminin gerçekleştirilmesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleriyle sağlanmak istenmiştir. Ahlak ve değerler eğitiminin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleriyle birlikte verilmesi bu eğitimin dinin desteğiyle yapılmak istendiğini gösterir. Araştırmamız buna uygun olarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders müfredatında ahlak ve değerler eğitiminin ne şekilde ele alındığını incelemek ve analiz etmek amacını taşımaktadır.Araştırmamızda öncelikle ahlak ile ilgili kavramlara yer verilmiş daha sonra ahlaki gelişim dönemleri dikkate alınarak ahlak ve değerler eğitimi her yönüyle ele alınmaya çalışılmıştır. Son olarak müfredatta yer alan ahlak ve değerler öğrenme alanıyla ilgili yapılan incelemeler sonucunda, öğrencilerin ahlaki gelişimlerine katkı sağlayabilecek konuların uygun şekilde işlendiğini tespit edilmiştir. Bununla birlikte düzenlenen etkinliklerin bazılarının ilişkilendirilen kazanımları gerçekleştirebilecek düzeyde etkili olmadığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe secondary school is a term that a young person has an individual ethical identity and then learns how to improve the ethical judgment ability. It is required to refer an effective education program on ethics and values in order to complete ethical improvement of young people. The education of ethics and values in Turkish education system in provided with the religion and ethics courses. Studying of ethics and values topics within religion courses shows that this education want to realized with the support of religion. In this research it is aimed at investigating and analyzing the education on ethics and values in the schedule of religion and ethics.In this research first are studied for the ethical concepts and then the education on ethics and values are analyzed in consideration with the ethical improvement periods. Consequently it is seen that the subjects about the ethical improvement are appropriate for the students in accordance with the researches on education on ethics and values in the schedule. Nonetheless it is seen that some of the activities are not sufficient for the concerned attainments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi ders müfredatında ahlak ve değerler eğitimi
dc.title.alternativeEthics and values education in the curriculum of the religious culture and moral knowledge at secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmReligious culture
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmMoral knowledge
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMoral education
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmReligious education
dc.identifier.yokid409491
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid291643
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess