Ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi ders müfredatında ahlak ve değerler eğitimi
dc.contributor.advisor | Kayadibi, Fahri | |
dc.contributor.author | Arslan Parlak, Esma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T11:02:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T11:02:19Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/181104 | |
dc.description.abstract | Ortaöğretim dönemi, gencin ahlaki kimliğinin yerleştiği ve ahlaki yargı kabiliyetinin geliştiği dönemdir. Gençlerin ahlaki gelişimlerinin doğru bir şekilde tamamlanabilmesi için etkili bir ahlak ve değerler eğitimi faaliyetine başvurmak gerekmektedir. Türk eğitim sisteminde ahlak ve değerler eğitiminin gerçekleştirilmesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleriyle sağlanmak istenmiştir. Ahlak ve değerler eğitiminin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleriyle birlikte verilmesi bu eğitimin dinin desteğiyle yapılmak istendiğini gösterir. Araştırmamız buna uygun olarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders müfredatında ahlak ve değerler eğitiminin ne şekilde ele alındığını incelemek ve analiz etmek amacını taşımaktadır.Araştırmamızda öncelikle ahlak ile ilgili kavramlara yer verilmiş daha sonra ahlaki gelişim dönemleri dikkate alınarak ahlak ve değerler eğitimi her yönüyle ele alınmaya çalışılmıştır. Son olarak müfredatta yer alan ahlak ve değerler öğrenme alanıyla ilgili yapılan incelemeler sonucunda, öğrencilerin ahlaki gelişimlerine katkı sağlayabilecek konuların uygun şekilde işlendiğini tespit edilmiştir. Bununla birlikte düzenlenen etkinliklerin bazılarının ilişkilendirilen kazanımları gerçekleştirebilecek düzeyde etkili olmadığı sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The secondary school is a term that a young person has an individual ethical identity and then learns how to improve the ethical judgment ability. It is required to refer an effective education program on ethics and values in order to complete ethical improvement of young people. The education of ethics and values in Turkish education system in provided with the religion and ethics courses. Studying of ethics and values topics within religion courses shows that this education want to realized with the support of religion. In this research it is aimed at investigating and analyzing the education on ethics and values in the schedule of religion and ethics.In this research first are studied for the ethical concepts and then the education on ethics and values are analyzed in consideration with the ethical improvement periods. Consequently it is seen that the subjects about the ethical improvement are appropriate for the students in accordance with the researches on education on ethics and values in the schedule. Nonetheless it is seen that some of the activities are not sufficient for the concerned attainments. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi ders müfredatında ahlak ve değerler eğitimi | |
dc.title.alternative | Ethics and values education in the curriculum of the religious culture and moral knowledge at secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Morality | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Religious culture | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Moral knowledge | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Moral education | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.identifier.yokid | 409491 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 291643 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |