Orhan Pamuk`un ?Kar` ve `Masumiyet Müzesi` adlı romanlarında kadının temsili
dc.contributor.advisor | Süalp, Zeynep Tül Akbal | |
dc.contributor.author | Süzük, Ayşe Şule | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T10:54:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T10:54:17Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/180858 | |
dc.description.abstract | Orhan Pamuk, Türk edebiyatının son çeyreğinde öne çıkan ve çok tartışılan yazarlarından biri olmuştur. Yazarlık serüvenini farklı biçem ve yöntem arayışları ile sürdüren Pamuk, modern romandan postmodern romana evrilen yazarlık sürecinde, 2006 yılında Nobel Edebiyat Ödülü'nü alarak dünya edebiyatı içinde de varlığını kabul ettirmiş; geniş bir okuyucu kitlesiyle buluşmuş ve çokça tartışılmıştır. Orhan Pamuk'un romanları içinde ?en siyasi? romanı olarak bilinen, ?intiharcı ve türbancı kızları? romanın merkezine yerleştiren romanı Kar ile, yazarın 2008'de yayımladığı, ?bir aşk hikâyesi? ve ?bekâret? izleği çerçevesinde örülen son romanı Masumiyet Müzesi adlı romanlarını sosyalist feminist eleştiri yöntemiyle incelemeye çalışacağım. Orhan Pamuk'un adı geçen iki romanını merkeze alarak, bir erkek yazar tarafından yaratılan metinlerin tarihsel ve toplumsal düzlemde ataerkil hüküm ve önyargıları yeniden üretip üretmediği, bugünün erkek yazar kimliğinin kadın kahramanlarını şekillendirirken, tüm bu hüküm ve önyargıların yazarın bilincine ve tarihsel, toplumsal, siyasal ve dilsel belirlenimine etki edip etmediğini araştıracağım. Her sanat yapıtının toplumsal üst yapının alt yapısal bir parçası olarak üretildiğinden hareketle, sosyalist feminist eleştiri kapsamında ataerkil ve sınıfsal ilişkilerin çağımızın toplumsal zihniyeti ve ruhu içinde ne biçimde eridiğini ve gizlendiğini ortaya koymaya çalışacağım. Orhan Pamuk'un romanının beslendiği kaynaklar olarak Osmanlı-Türk romandan, Cumhuriyet romanına dek tarihsel bir gelişim içinde, ?aşk?, ?kadın erkek ilişkisi? ve ?kadının edebiyatımızdaki temsili? konularını örnek romanlar içinde ele alacak, Orhan Pamuk'un gelenek içindeki yerine göz atarak, Pamuk romanlarının yakın okumasıyla ataerkil ve sınıfsal ilişkilerin, dilin ve toplumsal cinsiyet rollerinin metinlerdeki izlerini sürmeye gayret edeceğim. | |
dc.description.abstract | Orhan Pamuk has been one of the authors who distinguished and was discussed the most widely in the last quarter of the Turkish litreture. Pamuk, who pursues his authoring adventure through seeking different style and methods, established his presence also in the world literature by winning the Nobel Prize in literature in 2006. During his authoring process that has avalued from modern to postmodern novel; thus has met with a wide audience and has been widely discussed. I?m going to try to analyze, through socialist feminist critisizm method, Orhan Pamuk?s novels, one being ?Kar? which is known as ?the most political? novel among his novels and position suicide anda turbaned girls at the centre of his novels. The other one being last novel of him that has been processed in the frame of ?a love story? and ?virginity? procedures and that was published in 2008I?m going to study, by putting the two said novels into the centre, whether or not the texts created by a male novelist reproduced patriarchal judgements and bias in historical and social terms and whether or not all these judgements and bias influence the novelists?consciousness and his historical social, political and linguistic determination while his today?s male novelist identification is shaping up the female characters. I?m going to threat ?love?, ?man-woman relationship? and ?represention of women in our litreture? subjects in the context of sample novels and aloğn an historical evolution from Ottoman-Turk novel to Republic novel being the sources that Orhan Pamuk?s novels has benefitted. I will also try to trace close reading as well as patriarchal and denominational relations, language and gender roles of Pamuk?s novels in the texts, by reviewing Orhan Pamuk?s pozition in the tradition. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Orhan Pamuk`un ?Kar` ve `Masumiyet Müzesi` adlı romanlarında kadının temsili | |
dc.title.alternative | Representation of woman in Orhan Pamuk's novals named `Kar` and `Masumiyet Müzesi` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kadın Çalışmaları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Turkish novel | |
dc.subject.ytm | The Museum of Innocence | |
dc.subject.ytm | Pamuk, Orhan | |
dc.subject.ytm | Feminism | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Snow(Roman) | |
dc.identifier.yokid | 415188 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280854 | |
dc.description.pages | 261 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |