Hemşirelik Yüksek Okulu lisans programı birinci ve son sınıf öğrencilerinin kişisel sağlıkları ile ilgili uygulamalarının karşılaştırılması
dc.contributor.author | Babadağ, Kamerya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T10:45:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T10:45:31Z | |
dc.date.submitted | 1984 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/180569 | |
dc.description.abstract | - 90 - 7. ÖZET Çalışma, lisans programı uygulanan hemşirelik yüksek okullarındaki eğitim etkinlikleri ile öğrencilerin daha önceden sahip oldukları bilgi birikimine, sonradan kazandıkları kişisel ve mesleksel bilgi, beceri, anlayış ve değer yargılarının sağlık alışkanlıklarına katkılarını araştırmak amacı ile planlandı. İstanbul Üniversitesi, Florence Nightingale Hemşirelik Yüksek Okulu I. sınıfından 55 öğrenci, IV. sınıfından 45 öğrenci araştırma grubunu oluşturdu. Deneklerin kişisel özellikleri arasında; yaş, doğum ve yaşama yerlerinin yanısıra ailelerinin eğitim ve meslek durumları saptandı. Her iki sınıftaki öğrencilerin beslenme alışkanlıkları, edinmiş oldukları kötü alışkanlıklar ve kişisel sağlıklarına ilişkin bilgi ve alışkanlıkları karşılaştırılarak hemşirelik yüksek okulunda uygulanan eğitimin etkinliği kanıtlanmıştır. Beslenme alışkanlıklarında. I. sınıf öğrencileri genelde, toplumsal alışkanlıkların yansıdığı ve aileden edindikleri alışkanlıklarını sürdürmelerine karşın, IV. sınıf öğrencilerinin ekonomik koşullarının ve çalışma saatlerinin el verdiği oranda daha bilinçli bir beslenme modeli benimsedik-- 91 - leri saptanmıştır. Bu durum özellikle, öğünlerdeki besin içerikleri açısından belirgindi. Kahvaltı yapma alışkanlığı her iki sınıf öğrencilerde yakın değerlerde bulunmasına karşın (I. sınıf % 80, IV. sınıf % 73.4) bu öğünün besin grupları içeriğinin IV. sınıf lehine farklılık göstermesi, eğitimin etkinliği ile açıklanabilir. Kötü alışkanlıklardan biri ve önemli sağlık ölçütü olan sigara içme olayı ise, tüm eğitsel etmenlere rağmen IV. sınıf aleyhine bir yükseliş göstermiştir. Alkollü içki alışkanlığında da, bir alışkanlık durumu söz konusu olmasa da, hafta sonu veya bayram tatillerinde IV. sınıf öğrencilerinin % 46.7'sinin alkollü içki tükettiği belirlenmiştir. Kötü alışkanlıklardan bir diğer ölçüt olarak araştırılan ilaç alışkanlığı bakımından her iki sınıf öğrencilerinde de bir alışkanlık ya da bağımlılık anlamında bir uygulama biçimi söz konusu değildir. Kişisel sağlık bilgisi kavramı içinde ele alınan sağlık kontrolü, kendi-kendine meme muayenesi ölçütleri, IV. sınıf öğrencileri lehine oldukça yüksek bir değer göstermesi ve iki sınıf öğrencileri arasında istatistik bir anlamlı farklılığın olması, uygulanan hemşirelik lisans programının etkinliğini açıkça kanıtlamıştır. Kişisel Sağlık Bilgisi içinde yer alan diğer bir ölçüt, vücut temizliği olup banyo yapma sıklığı, el-ayak yıkama sıklığı ve deodorant kullanma alışkanlıkları, iki sınıf arasında karşılaştırıldığında yine IV. sınıf öğrencilerinde bu alış kanlıkların sıklığı ve türleri açısından olumlu ve anlamlı bir farklılık bulunması okulun eğitsel katkılarının varlığını doğrulamaktadır. Sonuç olarak denebilir ki, geç adolesandaki gencin,- 92 - sağlıklı alışkanlıklara yönelik eğitiminin erken yaşta başlaması ile çevrenin bazı olumsuz etkileri ortadan kaldırılacak ve edindiği alışkanlıklar davranışının bir bölümünü oluşturacaktır. | |
dc.description.abstract | - 93 - SUMMARY The purpose of this study, is to establish the effec- tivness of the nursing education on the nursing students' health habits patterns. This study was carried put in two different students groups at Istanbul University, Florence Nightingale College of Nursing. Data was collected by giving questionnaire forms to 55 freshmen and 45 senior students. Nutritional and personal hygiene habits, smoking, alcohol intake and drug addiction were assesed in all subjects. It was also evaluated the ages, birth and living places of all students, educational and socioeconomic levels of parents. The following results were obtained: Nutritional, personal hygiene habits patterns, health control and BSE was found better among senior students. This result was interpreted the contrubution of the nursing school education. But unfortunately, smoking, alcohol intake was also found significantly higher among the same senior students This result /was concluded that, environment becomes more sufficient than education in young person's habit patterns.94 There wasn't found drug addiction among the subjects This indicates that more emphasize is necessary in health teaching of basic health principles in high school in our Country. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Sağlığı | tr_TR |
dc.subject | Public Health | en_US |
dc.title | Hemşirelik Yüksek Okulu lisans programı birinci ve son sınıf öğrencilerinin kişisel sağlıkları ile ilgili uygulamalarının karşılaştırılması | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Halk Sağlığı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 177227 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 131277 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |