Preoperatif eğitimin postoperatif ağrı algılamasına olan etkisi
dc.contributor.advisor | Bekem, Sait | |
dc.contributor.author | Kanan, Nevin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T10:43:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T10:43:18Z | |
dc.date.submitted | 1985 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/180450 | |
dc.description.abstract | - 52 ÖZET Bu araştırma, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fa kültesi Cerrahi Kliniğinde, 50 si deney grubu ve 50 si kont rol grubu olmak üzere 100 hastada, başa çıkma yönteminin pre- operatif eğitiminin ağrı algısına olan etkinliğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Deney grubundaki hastalara ameliyattan bir gece önce araştırmacının kendisi tarafından kitapçık kullanılarak eğitim yapılmıştır. Kontrol grubundaki hastalara ise rutin servis bakımı verilmiştir. Sonuçlar istatistiksel olarak değerlendirildiğinde, başa çıkma yönteminin preoperatif olarak eğitiminin postope- ratif ağrı algılamasında çok etkili olduğu ve dolayısıyla eği tim alan hastaların ayağa kalkma, ağrı şikayeti ve kullandık ları analjezik sayısında ve postoperatif hastanede kalma süre lerinde oldukça anlamlı bir azalma meydana geldiği saptanmış tır. | |
dc.description.abstract | - 53 SUMMARY The goal of this study realised in the University of Istanbul Faculty of Medicine, was to determine the effect of preoperative teaching of coping mechanism on postoperative pain perception. 100 patients, 50 of them were been instructed and the left 50 kept to control of them. Preoperative teaching was made in the experimental group by the researcher during the night before surgery by using a booklet. But the patients in the control group were submitted to normal nursing care. When the results were been evaluated, it was found that preoperative teaching of coping mechanism was effective on the postoperative pain perception; significant reduction has been found in the number of ambulation, complaint of pain and the number of analgesic used. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Genel Cerrahi | tr_TR |
dc.subject | General Surgery | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Preoperatif eğitimin postoperatif ağrı algılamasına olan etkisi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Pain-postoperative | |
dc.subject.ytm | Nurses | |
dc.identifier.yokid | 80508 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 80508 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |