Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, İkbal
dc.contributor.authorTurgay (Özen), Mine N.
dc.date.accessioned2020-12-08T10:30:04Z
dc.date.available2020-12-08T10:30:04Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/179650
dc.description.abstract3^ ÖZ E T Bu çalışmada, Ruhsal Belirti Tarama ölçeği aracılığı ile ailelerine eğitim çalışması yapılan deney grubu denekleri ile ailelerine eğitim çalışması yapılmayan kontrol grubu deneklerinin aldıkları puanlar karşılaştırılmıştır. Her iki gruptaki deneklere davranış tedavisi uygulanmış tır. Deney grubu deneklerinin ailelerine yapılan eğitim çalışması ve sonrası semptomları arasında önemli ölçüde gerileme görülmüş ve yapılan istatistiksel analiz ile değerlerin anlamlı seviyelerde bulunduğu saptanmıştır. Ailelerine eğitim çalışması yapılmayan kontrol grubu deneklerininse; tedavi öncesi ve sonrası semptomlarındaki değişiklik anlamlı bulunmamıştır. Araştırmadaki ana amaç olan psikiyatri hemşiresinin hasta ailesine uygulanan tedavi yöntemini öğretmek, aileyi eğitmek şeklinde sürdürdüğü eğitsel işlevin gerçekleştiği söylenebilir. Araştırmanın yan amacı olan? hasta bireylerin tedavisinin, hasta merkezli olmaktan çıkarılıp, aileyi tedaviye katmanın yararı yapılan istatistiki çalışma ile gösterilmiştir.
dc.description.abstract35 S U M M A R Y I n this study, by means of psychologic Signs Research Scale, the points are compared received by the members of experiment group whose families were subject to educational activities and those members of the group whose families were not subject to educational activities. Behaviour therapy is applied to both groups. An important backward movement has been observed among the symptoms during the educational studies of the families of members of the experiment group and thereafter. Thus, it was seen by statistical analysis applied that the points were at satisfactory levels. The changes observed on the pre-therapy and after- then symptoms of members of the control group who were not subject to educational studies; were not found satisfactory. It can be stated that the main aim of this study, which is the realization of the function of nurse's, to teach the ptatient's family the method of therapy applied, to train the family. The secondary aim of the study, which is to indicate by established study, to show the benefits of the patient's family's contribution to therapy and not only by the patient, has been realized.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titlePsikiyatri hastasının iyileşme ve sosyal uyumunda, psikiyatri hemşiresinin eğitsel rolünün araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPsychiatric nursing
dc.subject.ytmEducation-nursing
dc.subject.ytmPsychiatric patients
dc.identifier.yokid60942
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid60942
dc.description.pages51
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess