Show simple item record

dc.contributor.advisorBaran, Muhteşem
dc.contributor.authorSkeja, Afërina
dc.date.accessioned2020-12-08T10:27:19Z
dc.date.available2020-12-08T10:27:19Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/179485
dc.description.abstractGünümüzde çalışma hayatında tükenmişliğin ve iş tatmininin büyük bir önemi vardır. Hizmetin ön planda olduğu sektörlerden biri olan bankacılık sektöründe çalışanların tükenmişlik ve iş tatmini düzeylerini inceleyen bu tez çalışmasında konu detaylı olarak açıklanmaya çalışılmıştır.Bankacıların tükenmişlik düzeylerini ölçmek için Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılarak cevaplayıcıların duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı düzeyleri belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan bir diğer ölçek olan Minnesota İş Tatmini Ölçeği ile banka çalışanlarının içsel tatmin, dışsal tatmin ve genel tatmin düzeyleri belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin istatiksel analizleri için ?SPSS Statistics 17.0? paket program kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde korelasyon, regresyon testi kullanılmıştır, hata payı üst sınırı 0,05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda banka çalışanlarının tükenmişlik düzeyleri ile iş tatmini arasında negatif ilişki tespit edilmiştir. İş tatmini arttıkça tükenmişlik azalmaktadır.Anahtar Kelimeler: Tükenmişlik, İş Tatmini
dc.description.abstractBurnout and job satisfaction have great importance in today?s business life. This thesis aims to investigate levels of burn-out and job satisfaction of employees working in the banking sectors in which service is at the forefront and the related concepts are explained in detail.The Maslach Burnout Inventory was utilized in order to measure Banking Professionals emotional exhaustion, depersonalization and low personal accomplishment levels were determined. Another method, The Minnesota Job Satisfaction Questionnaire, Banking Professionals job satisfaction scale intrinsic satisfaction, extrinsic satisfaction and general satisfaction levels are measured. In addition to these, in this research, the Personal Information Form was used. After the data collection, a statistical packet program called `SPSS Statistics 17.0? was used to analyze the results. For this analysis, correlation, regression method was utilized. In this analysis, the maximum error threshold was considered to be 0.05.As a result of this research, it was found out that for banking professionals, the level of burnout was inversely correlated with the job satisfaction. That is when the Job satisfaction increases, the level of burnout decreases.Keywords: Burnout, Job Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇalışanların tükenmişlik düzeyi ile iş tatmini arasındaki ilişki ve bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between burnout and job satisfaction and a research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmTurkish banking sector
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout level
dc.identifier.yokid445543
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid317780
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess