Kurumlar vergisi kapsamında örtülü sermaye
dc.contributor.advisor | Oktar, Salim Ateş | |
dc.contributor.author | Gökçay, Şerif Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T10:26:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T10:26:47Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/179453 | |
dc.description.abstract | Kurumların vergiden kaçınma gayretleri ile devletlerin vergi gelirlerininaşınmasını önleme çabalarının bir ürünü olan örtülü sermaye, ortaklarının kurumasermaye olarak koymaları gereken değerleri, vergisel çıkarlar amacıyla, kuruma borçolarak vermeleri halinde gerçekleşmektedir. Çok uluslu şirketlerin örtülü sermayeuygulaması ile yurt dışına kaynak transfer edilerek yabancı sermaye özelliği kazananulusal sermaye, yabancı sermaye ve dar mükellef yatırımcılara sağlanan vergiselavantajlarından faydalanmakta böylece, çok uluslu şirketlerle ulusal firmalar arasındave ulusal firmaların kendi aralarında, vergi yükünün azaltılmasından kaynaklanan birrekabet eşitsizliği oluşmaktadır. Vergi matrahının aşınmasının önlenmesi veeşitsizliğin giderilmesi amacıyla, örtülü sermaye müessesesi vergi güvenlik tedbirlerikapsamında ele alınmaktadır. Bu çalışmada, örtülü sermayenin tanımı, şirketlerinbaşvurma nedenleri, ülkelerin mevzuatlarında yaptırım düzenleme nedenleri veörtülü sermayenin tespitine yönelik başlıca yaklaşımlar incelenmiştir. Örtülüsermayenin Türk vergi sistemindeki tarihçesi, 5520 sayılı Kurumlar VergisiKanunu'nda belirlenen unsurları, vergisel sonuçları, düzeltme işlemlerideğerlendirilmiş ve 1 Seri Numaralı Kurumlar Vergisi Genel Tebliği'nde yer alanörnekleri açıklanmış, zamanaşımı müessesesine değinilmiştir. Yürürlüğe 2006yılında giren 5520 sayılı K.V.K. ile örtülü sermayenin tespitinde, 46 yıl boyuncatemel alınan serbest oran yaklaşımı terk edilmiş ve sabit oran yaklaşımıbenimsenerek, mükellefler nezdinde oluşan belirsizlikler giderilmiş, vergi idarelerineörtülü sermayenin tespiti konusunda uygulama kolaylığı sağlanmıştır. Öte yandan,3/1'lik borç/öz sermaye oranının Türkiye' de faaliyet gösteren kurumlar açısından nederece uygun bir oran olduğu ve farklı sektörlerde faaliyet gösteren kurumlarınborçlanma ihtiyaçlarının da farklı oluşundan dolayı kanunda tek bir borç/öz sermayeoranının belirtilmesinin yaratacağı olumsuzluklar 5520 sayılı K.V.K.'da tartışılmasıve incelenmesi gereken noktaları oluşturmaktadır. | |
dc.description.abstract | Thin capitalization is the consequences of efforts for tax avoidance incompanies and efforts to prevent erosion of tax revenues in the states. The aim of thisstudy was to investigate the components and the effect of thin capitalization withinthe Corporate Tax Code No: 5520. Thin capitalization is accepted as a loansubstituted for the capital in the laws of various countries. The Turkish tax lawadmits thin capitalization as an act for tax avoidance. This study examined thedefinition of thin capitalization concept, the corporational reasons for using it, thejustification of arrangements made by the governments and the disclosure of thincapitalization by various methods. The evolution of thin capitalization within theTurkish tax system, the defined components of thin capitalization in the CorporateTax Code No: 5520, its taxation outcomes and revision procedures were discussed,examples in the official communications were explained, and the concept of timelimit was presented. In the Corporate Tax Code No. 5520, which entered into forcein 2006, the debt / equity fixed rate approach was adopted., This resolved theuncertainty of the tax payers and brought tax administrations an ease for thedetermination of thin capitalization. On the other hand, 3/1 percent debt / equityratio in terms of the entities operating in Turkey's economy is to what extent anappropriate rate and the negative effects of a single debt / equity ratio for theorganizations in different sectors with different borrowing needs were identifiedpoints to be discussed within the Corporate Tax Code No. 5520. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.subject | Maliye | tr_TR |
dc.subject | Finance | en_US |
dc.title | Kurumlar vergisi kapsamında örtülü sermaye | |
dc.title.alternative | Thin capitalization in corporate tax | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Mali Hukuk Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Camouflaged capital | |
dc.subject.ytm | Taxes | |
dc.subject.ytm | Corporate tax | |
dc.subject.ytm | Capital | |
dc.subject.ytm | Tax evasion | |
dc.subject.ytm | Laws | |
dc.subject.ytm | Tax legislation | |
dc.subject.ytm | Tax Law | |
dc.subject.ytm | Smuggling | |
dc.subject.ytm | Businesses | |
dc.subject.ytm | Multinational equity companies | |
dc.subject.ytm | Legislation | |
dc.subject.ytm | Fiscal Law | |
dc.identifier.yokid | 442012 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 317739 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |