Show simple item record

dc.contributor.advisorPekdemir, Işıl
dc.contributor.authorÇetin Gürkan, Güney
dc.date.accessioned2020-12-08T10:21:41Z
dc.date.available2020-12-08T10:21:41Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/179143
dc.description.abstractSon yılların önemli inceleme konularından biri olan inovasyon, hem teorisyenler hem uygulamacılar açısından rekabetin anahtarı olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle, inovasyonu tetikleyen fikirlerin kaynakları oldukça önemlidir. Fikir kaynaklarından ürün//hizmetlerin yönlendiren kullanıcıları dış kaynaklardan biridir. Henüz diğer kullanıcıların ihtiyaç duymadığı ürünlere ihtiyaç duyan ve bu ihtiyaçlara çözüm üretmekten büyük fayda sağlayan kullanıcılara yönlendiren kullanıcılar denmektedir. Yönlendiren kullanıcıların şirketlerin inovasyon fikri geliştirmelerine entegre oldukları süreç, trendlerin belirlenmesi, yönlendiren kullanıcıların belirlenmesi, konsept geliştirme ve ürün fikrinin test edilmesi şeklinde dört aşamadan oluşmaktadır. Bu araştırma, medikal sektörde yürütülmüş ve cerrahlar yönlendiren kullanıcılar olarak ele alınmıştır. Yönlendiren kullanıcıların fikir geliştirme süreçlerinin nasıl işlediği ve ortaya çıkan ürünün performansını nasıl etkilediğini ortaya koyabilmek için on üç medikal şirket ile on altı yönlendiren kullanıcı kaynaklı cihaz görüşme yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Ardından performans boyutlarından kullanıcı performansı yüz otuz iki cerraha uygulanan bir anketle derinlemesine incelenmiştir. Analizlerde nitel olanlarda frekans ve ortalamalar, nicel olanlarda ise korelasyon analizleri, farklılık analizleri ve frekans ve ortalamalar için tanımlayıcı analizler kullanılmıştır. İncelenen şirketlerde yeni ürün geliştirmede yönlendiren kullanıcı sürecinin teoriye benzer şekilde işlediği, yönlendiren kullanıcı katkısıyla geliştirilen ürünlerin performanslarının (finansal, pazar ve kullanıcı) yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca şirketin Ar-Ge biriminin olması ve pazar performansı arasında, ürünün pazarda satış süresi ile ürün performansı, alt boyutları finansal ve pazar performansı arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, kullanıcıların, yönlendiren kullanıcıların katkısı ile geliştirilen ürünleri büyük oranda destekledikleri ve haberdar oldukları sürece kullanmayı tercih ettikleri, bununla birlikte kullanıcıların anabilim dalları açısından bu tür ürünleri kullanmaları açısından fark olduğu araştırmamızın sonuçlarındandır.
dc.description.abstractInnovation is regarded as a key of competition from the theoretical and sectoral point of view. So, the sources of innovation are very important and one of the external sources is lead user of production and services. Lead users are users of a product or service that currently experience needs still unknown to the public and who also benefit greatly if they obtain a solution to these needs. Lead user process steps are identification of trends, identification of lead users, concept design and pre-testing the idea. In our study, this process is analyzed in medical industry and surgeries are accepted as lead users. Study consisted of thirteen interview for investigating lead user process and its effects on product performance and a hundred and thirty-two questionnaires for investigating user?s perspective on products from lead user?s ideas. Frequency and percentage measures as qualitative and correlation, difference and descriptive analysis as quantitative techniques are used for reporting the study. The results show that the lead user process steps are applied like the theorists suggest and the new product performance is high when lead users give the product idea. Furthermore, it is found a relationship between R&D department and market and also between product?s sale length in market and financial and market performance. User?s support and user?s preference to products that lead user contribute are also results of the study. Finally, there is a difference between user?s expertise area and their preference of using lead user?s products.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnovasyon sürecinin fikir geliştirme aşamasında yönlendiren kullanıcıların rolü ve ürün performansına katkısı: Bir araştırma
dc.title.alternativeThe role of lead users in the idea development stage of innovation process and this application?s contribution to the product performance: A research
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmUser
dc.subject.ytmUser preferences
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmNew products
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmConcept determination
dc.subject.ytmThought production
dc.subject.ytmUser satisfaction
dc.subject.ytmResearch-development
dc.subject.ytmProduct development
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmMarketing policies
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid447458
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid317747
dc.description.pages232
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess