Show simple item record

dc.contributor.advisorEkşi, Aysel
dc.contributor.authorÇetingöz, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-08T10:20:18Z
dc.date.available2020-12-08T10:20:18Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/179058
dc.description.abstractÜlkemizde Down Sendrom'lu çocuklar ile ilgili çalışma lar daha çok, onların. bireysel özellikleri konusunda yoğunluk kazanmıştır. Çocukların, aile yapıları, aile içi ilişkileri, ailenin zekâ özürüne bakışı ve bu konudaki tutumlarını belir leyebilmek amacıyla bu çalışma planlanmıştır. Bu amaçla çalışma, İ.Ü.Tıp Fakültesi Çocuk Psikiatrisi Anabi.lim Dalı'ndaki Down Sendrom'lu Çocuklar Grubuna ve İs tanbul içindeki çeşitli özel merkezlere devam eden, 4,9-13,6 yaş grubundaki 26'sı kız, 24 * ü erkek 50 Down Sendrom'lu çocuk ve anneleri ile yürütülmüştür. Çalışma 4 ay sürmüştür. Annelerle yapılan görüşmeler bir Görüşme Formu ve Tu tum Ölçeği ile standart hale getirilmiştir. Sosyal gelişim lerini belirleyebilmek amacı ile ise, çocuklara Vineland Sos yal Olgunluk Ölçeği uygulanmışır. Görüşme Formu, Tizard ve Grad tarafından zekâ özürlü çocukların kendileri, aileleri, yararlandıkları servisleri değerlendirmek üzere hazırlamış oldukları formdan tercüme edilmiştir. Tutum Ölçeği ise J. F. Gubrium' un ölçeğinin bir tercümesidir. Her iki form da, Türkçe'ye çevrildikten sonra, itemler çalışmamızın amacına uygunluğu açısından değerlendirilerek, gerekli düzenlemeler yapılmıştır.- 70 Çalışmamızda, gerek Görüşme Formunda, gerekse Tutum Ölçeğinde, ailelerin özellikle çocuğun geleceği ile ilgili yoğun endişe yaşadıkları çok belirgin biçimde ortaya çıkmış tır. Ayrıca, çalışmamız sonucunda; `Sosyal gelişimi iyi olan` Down Sendrom'lu çocuklar grubu ile, bu sosyal olgunluğa ulaşamamış çocuklar grubunun aile yapılarının ve aile tutum larının farklı olduğu bulunmuştur. Yani, beklentilere uygun olarak, anne-babanm eğitim ve ekonomik düzeyinin daha yük sek, annede ruh sağlığı sorununun daha az olduğu, anne-babanın daha az tartıştığı ve özürlü çocukla başa çıkmada daha yeter li olan ailelerde, çocukların da sosyal gelişimlerinin daha iyi olduğu görülmüştür. Bu çocuklar diğerlerine oranla, kendi kendine yemek yeme, giyinme, başkalarıyla oynama yeterlili- ğindedirler; tuvalet eğitimini öğrenmişler, bazı becerileri kazanmışlardır. Bu konuda kuramsal olarak hep bilinen, ailenin yapı ve tutumunun özürlü çocuğun gelişiminde çok Önemli olduğu gö rüşü, çalışmamızda sayısal olarak ortaya konmuştur.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleDown sendromlu çocukların sosyal gelişimi, aile yapısı ve anne-baba tutumu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmDown syndrome
dc.identifier.yokid8465
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8465
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess