Show simple item record

dc.contributor.advisorOdabaş, Battal
dc.contributor.authorErdal Aytekin, Pelin
dc.date.accessioned2020-12-08T10:06:01Z
dc.date.available2020-12-08T10:06:01Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/178197
dc.description.abstractGerçekçilik, 1950'li yıllardan itibaren Türk sineması içerisindeki yerini almış olmasına karşın, 1990'ların ikinci yarısından itibaren, dil ve söylem bakımından değişmiş ve farklı bir form kazanmıştır. Çalışmanın amacı, bu değişimi belirli kalıpların içerisine sokmaktan ve akım özelliği kazandırmaktan çok, bu değişimle birlikte belirginleşen gerçekçi dil ve söylemin kodlarını ortaya koymak, değişimin yönünü belirlemek kısacası anlamlandırmaya çalışmak olmuştur. Bu nedenlerle çalışma öncelikle gerçekçiliğe dair kavramsal bir çerçeve çizmiş, sonrasında gerçekliğin Türk sineması içerisindeki yerini araştırmıştır. Son olarak 1990'ların ikinci yarısından sonra beliren yeni dil ve söylem içerisinde gerçekçiliğin nasıl konumlandırıldığını tespit etmeyi amaçlamıştır. Sözü geçen dönem içerisinde üretilen ve konu kapsamına alınan filmlerin incelenmesi sonucunda; Türk sinemasında 1990'lı yılların ikinci yarısından itibaren belirginleşen, gerçekçi bir dil ve söylemin ortaya çıktığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler:Gerçekçilik, Türk Sineması, toplumsal gerçekçilik,yeni Türk sineması
dc.description.abstractEven though realism established a presence in the Turkish cinema back in the 50's, its language and discourse started transforming in the second half of the 90's, acquiring a different form. The object of this study, rather than stereotyping this change and making it into a movement, is mainly to reveal the codes of the language and discoursebecoming evident through this change and to determine its direction;in short, to make sense of it all. Therefore, this study first draws a conceptual frame for realism and then looks into its position in the Turkish cinema. Finally, it aims to determine the position of realism in regard to the new language and discourse that comes out in the second half of the 90's. A study of the movies that were produced in the period of question and that relate to the subject reveal that there in fact was a realistic language and discourse becoming evidentin the Turkish cinema as of the second half of the 90's.Keywords:Realism, Turkish cinema, social realism, new Turkish cinemaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTürk sinemasında gerçekçilik
dc.title.alternativeRealism in Turkish cinema
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmRealism
dc.subject.ytmSocial reality tendencies
dc.identifier.yokid462192
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328544
dc.description.pages277
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess