Türk sinemasında gerçekçilik
dc.contributor.advisor | Odabaş, Battal | |
dc.contributor.author | Erdal Aytekin, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T10:06:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T10:06:01Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/178197 | |
dc.description.abstract | Gerçekçilik, 1950'li yıllardan itibaren Türk sineması içerisindeki yerini almış olmasına karşın, 1990'ların ikinci yarısından itibaren, dil ve söylem bakımından değişmiş ve farklı bir form kazanmıştır. Çalışmanın amacı, bu değişimi belirli kalıpların içerisine sokmaktan ve akım özelliği kazandırmaktan çok, bu değişimle birlikte belirginleşen gerçekçi dil ve söylemin kodlarını ortaya koymak, değişimin yönünü belirlemek kısacası anlamlandırmaya çalışmak olmuştur. Bu nedenlerle çalışma öncelikle gerçekçiliğe dair kavramsal bir çerçeve çizmiş, sonrasında gerçekliğin Türk sineması içerisindeki yerini araştırmıştır. Son olarak 1990'ların ikinci yarısından sonra beliren yeni dil ve söylem içerisinde gerçekçiliğin nasıl konumlandırıldığını tespit etmeyi amaçlamıştır. Sözü geçen dönem içerisinde üretilen ve konu kapsamına alınan filmlerin incelenmesi sonucunda; Türk sinemasında 1990'lı yılların ikinci yarısından itibaren belirginleşen, gerçekçi bir dil ve söylemin ortaya çıktığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler:Gerçekçilik, Türk Sineması, toplumsal gerçekçilik,yeni Türk sineması | |
dc.description.abstract | Even though realism established a presence in the Turkish cinema back in the 50's, its language and discourse started transforming in the second half of the 90's, acquiring a different form. The object of this study, rather than stereotyping this change and making it into a movement, is mainly to reveal the codes of the language and discoursebecoming evident through this change and to determine its direction;in short, to make sense of it all. Therefore, this study first draws a conceptual frame for realism and then looks into its position in the Turkish cinema. Finally, it aims to determine the position of realism in regard to the new language and discourse that comes out in the second half of the 90's. A study of the movies that were produced in the period of question and that relate to the subject reveal that there in fact was a realistic language and discourse becoming evidentin the Turkish cinema as of the second half of the 90's.Keywords:Realism, Turkish cinema, social realism, new Turkish cinema | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Türk sinemasında gerçekçilik | |
dc.title.alternative | Realism in Turkish cinema | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Realism | |
dc.subject.ytm | Social reality tendencies | |
dc.identifier.yokid | 462192 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 328544 | |
dc.description.pages | 277 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |