Show simple item record

dc.contributor.advisorYürügen, Birsen
dc.contributor.authorGökmen, Gülay
dc.date.accessioned2020-12-08T10:02:07Z
dc.date.available2020-12-08T10:02:07Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/177959
dc.description.abstract60 ÖZET Bu çalışma İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı'nda KOAH tanısı konulmuş tedavi gören 30 deney, 30 kontrol olmak üzere toplam 60 hasta üzerinde yapılmıştır. Çalışma KOAH'lı hastalarda eğitimin anksiyete üzerine etkisini ortaya koymak amacıyla planlanmıştır. Verilerin toplanmasında görüşme, formu, Durum ve Sürekli Anksiyete Envanteri (Stai Form TX-1 ve Stai Form TX-2) kullanılmıştır. Uygulama sonunda elde edilen veriler ki-kare, ?t` testi ve stu dent `t` testleri kullanlarak istatistiksel yönden değerlendirilmiştir. Sonuçta hastaların eğitim öncesi ve sonrası anksiyete düzeyleri karşılaştırıldığında aralarında çok ileri derecede anlamlı fark bulunmuştur (P<0.001). Eğitim verilen grubun sürekli anksiyete düzeyi karşılaştırıldığında aralarında çok ileri derecede anlamlı fark bulun muştur (P<0.001). Hastaların terapötik hemşirelik yaklaşımı ile durumluk ve sürekli anksiyetelerinde çok ileri derecede anlamlı bir azalma görülmüştür (P<0.001). Bu sonuçlara göre, KOAH'lı hastalara hastalıklarıyla ilgili uzman kişiler tarafından etkin bir şekilde eğitim yapılması, hastaları.. sürekli aydınlatacak eğitim kitapçıklarının verilmesi önerilmiştir.
dc.description.abstract61 SUMMARY This investigation was made among 60 COPD patients who were from chest clinic of Istanbul Universty Medical Faculty. (30 patients are in control group, 30 in test group). This investigatition planed to resarch, effect of education to anxiety. Collecting data was realized by visiting form state-trait anxiety envanter the anxiety scale (Stai-Form TX-1 and Stai-Form TX-2) has been used. Data statistical analyz was made by Ki-kare before-after T test and `student-t test`. When anxiety level of patients compare before and after educa tion. There is a greatly significant difference (P<0.001). in the comparing the trait anxiety level of educated group there is a significant difference. There is a significant dimishing in the state-trait anxieties of patients by approaching therapeutic nursing. İn accordance with results; COPD patients must be educated by consultants and the need skillbooks for self education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGöğüs Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChest Diseasesen_US
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleKronik obstrüktif akciğer hastalığı olan hastalara yapılan eğitimin anksiyete düzeylerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmLung diseases-obstructive
dc.subject.ytmPatient education
dc.subject.ytmLung
dc.identifier.yokid114520
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid80602
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess