Show simple item record

dc.contributor.advisorMeşeci Gıorgettı, Filiz
dc.contributor.authorBahçetepe, Ümit
dc.date.accessioned2020-12-08T10:01:19Z
dc.date.available2020-12-08T10:01:19Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/177911
dc.description.abstractBu araştırma; ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ile algıladıkları okul iklimi arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Akademik başarı ile algılanan okul iklimi arasındaki ilişki; cinsiyet, okul büyüklüğü ve dershaneye gitme durumu değişkenleriyle beraber incelenmiştir. Araştırma, 2011 - 2012 eğitim ve öğretim yılında İstanbul ilinin değişik ilçelerinden örnekleme alınan 20 ilköğretim okulunun sekizinci sınıfta okuyan 1054 öğrencisi ile yapılmıştır. Öğrencilere, Çalık ve Kurt (2010) tarafından geliştirilen `Okul İklimi Ölçeği? uygulanmıştır. Öğrencilerin kişisel bilgilerini ve dershaneye gitme durumlarını tespit etmek amacıyla bu araştırma için hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, okul ikliminin Destekleyici Öğretmen Davranışları ve Başarı Odaklılık boyutları ile akademik başarı arasında olumlu yönde güçlü bir ilişki olduğu bulunmuştur. Okul ikliminin Güvenli Öğrenme Ortamı ve Olumlu Akran İletişimi boyutu ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Kız öğrencilerin akademik başarıları ve algıladıkları okul ikliminin, erkek öğrencilerin akademik başarıları ve algıladıkları okul ikliminden anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür. Küçük okullardaki öğrencilerin akademik başarıları ile algıladıkları okul ikliminin, büyük okullardaki öğrencilere göre daha olumlu olduğu bulunmuştur. Dershaneye giden öğrencilerin akademik başarılarının, dershaneye gitmeyen öğrencilerin akademik başarılarından anlamlı düzeyde daha iyi olduğu görülmüştür. Destekleyici Öğretmen Davranışları ve Başarı Odaklılık boyutlarında okul dershanesine giden öğrencilerin, Güvenli Öğrenme Ortamı ve Olumlu Akran İlişkileri boyutunda ise dershaneye gitmeyen öğrencilerin algıladıkları okul ikliminin anlamlı düzeyde daha olumlu olduğu bulunmuştur.Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular tartışılmıştır. Ulaşılan sonuçlara ve gelecek araştırmalara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Örgüt İklimi, Okul İklimi, Akademik Başarı
dc.description.abstractThis survey is done to search whether there is a meaningful relation between the 8th grade students? academic success and the school climate they perceive. The relation of school climate perceived with academic success is handled through different aspects as gender, school size and whether students take an extra course or not.The survey was carried out with 1054 students throughout different districts of İstanbul studying in 8th grade in 2011-2012 academic year. A school climate scale improved by Çalık and Kurt (2010) was applied to the students. A personal information form was also used for this survey to learn more about students? personal data and whether they take courses. At the end of the survey it was found out that there is a strong and positive relation among school climate?s supportive teacher behavior and success oriented dimensions and academic success. It was found out there is no reasonable relation among the school climate?s safe learning environment and positive peer communication and academic success. It was observed that the academic success and school climate perceived by female students were highly above than the academic success and school climate perceived by male students. It was also noted that academic achievement of the students taking extra courses was more positive than the students not taking courses. Students taking extra courses are more positive in perception of school climate in the school climate?s supportive teacher behavior and achievement?oriented dimensions and the ones not taking any courses are more positive in the school climate?s safe learning environment and positive peer communication.The findings of the survey were discussed at the end of the survey. Different proposals were made for the findings and for the upcoming surveys.Keywords: Organizational Climate, School Climate, Academic Achievementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ile algıladıkları okul iklimi arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between the 8th grade students' academic achievement and the school climate they perceive
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.identifier.yokid10002893
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid340377
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess