Show simple item record

dc.contributor.advisorKayserilioğlu, Abidin
dc.contributor.authorKaradeniz, Salim
dc.date.accessioned2020-12-08T10:00:33Z
dc.date.available2020-12-08T10:00:33Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/177864
dc.description.abstractİzotonik ve izokinetik Çatışmaların Anaerobik Güç ve Metabolite Kapasiteye Etkileri ÖZET Çalışmamızda izotonik çalışma grubuna 11, izokinetik çalışma grubuna 9 sedanter bayan gönüllü olmuştur ve sonuçları değerlendirilmiştir. İzotonik çalışma grubundakilerin yaş ortalaması 19.91 ± 1.33 yıl, ağırlıkların ortalaması 58.82 ± 7.32 kg. boylarının ortalaması 165.09 ± 4.93 cm.dir. i/x)kinetik çalışma grubundakilerin yaş ortalaması 20.44 ± 0.88 yıl, ağırlıklarının ortalaması 50.22 ± 5.28 kg., boylarının ortalaması 162.33 ± 5.63 cm. dır. Yaptığımız çalışmada izotonik ve izokinetik tipte iki farklı çalışmanın anaerobik güç ve kapasiteye etkileri ve metabolik kapasiteye etkilerini araştırdık. Anaerobik güç için denekler Win gate testiyle değerlendirildi. Metabolik kapasite için denekler 3 dakikada 25 Watt yük artımıyla dinlenme verilmeden yorgunluğa kadar devam edilen bisiklet ergometresi sırasında alınan ekspirasyon havasının Sensor-Medics 2900 C Metabolic Measurement sistemi değerlendirilmesiyle yapıldı. Bu testler eğitim çalışmaları başlamadan önce ve sonra alındı. Eğitim çalışmamız haftada 3 gün 8 hafta devam etmiştir. İzotonik çalışma grubundakiler bu çalışmalara %85.76 oranında devam ederlerken izokinetik çalışma grubundakiler %90.28 oranında devam etmişlerdir. Bu eğitim çalışmasından sonra yapılan Wingate testiyle deneklerin En Yüksek Güç, En düşük güç ve Ortalama Güç verileri değerlendirilmiştir. Metabolik test sonuçlarında ise Kalp Vurum Frekansları (H.R.), VO2, VO2/KG, VE, VCO2, Solunum Frekansı (RR) ve Metabolic Equivalent (MET) verileri değerlendirilmiştir. Çalışmamızda Anaerobik güç değerlendirmesinde izokinetik çalışma grubunda En Yüksek Güçte izotonik çalışma grubundakinden yaklaşık % 15.69'luk bir artış farkı bulunurken, En Düşük Güçte izotonik çalışma grubunda izokinetik çalışma grubundakinden yaklaşık %6.321ik bir artış farkı bulunmuştur. Fakat bu artış farkları istatiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Bununla birlikte Ortalama Güçte İzokinetik çalışma grubu izotonik çalışma grubundakinden yaklaşık % 2. 84 'lük bir artış farkı göstermiştir. Ve yine bu farkta istatiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Metabolik Kapasite değerlendirilmesinde izotonik çalışma grubunda izokinetik çalışma grubuna göre daha yüksek farklar bulunmasına karşın bu farklarda istatiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. 71İzotonik Ve İzokinetik Çalışmaların Anaerobik Güç Ve Metobolik K apasiteye Etkileri Baseline VO2de izotonik çalışma grubunda izokinetik çalışma grubuna göre %21.58'lik bir azalma farkı, Anaerobik Eşik düzeyinde izotonik çalışma grubunda izokinetik çalışma grubuna göre %7.04'lük bir artış farkı ve Maximal V02'de izotonik çalışma grubunda izokinetik çalışma grubuna göre %9.59'luk bir artış farkı bulunmasına rağmen bu farklar istatiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Baseline VO2/KG'da izotonik çalışma grubunda izokinetik çalışma grubuna göre %14.75'lik azalma farkı, Anaerobik Eşik düzeyinde %9.25'ük artış farkı ve maximal VO2/KG'da %15.18'lik bir artış farkı bulunmasına rağmen bu farklar da istatiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Anaerobik Eşik düzeyinde VE'da izotonik çalışma grubunda izokinetik çalışma grubuna göre %4.93'lük bir artış farkı ve maximal VE'da % 8.63'lük bir artış farkı bulunmasına rağmen bu artış farklarıda istatiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Baseline VCO2de izotonik çalışma grubunda %26. 17lik bir azalma ve izokinetik çalışma grubunda ise %7.86'lık bir artış bulunurken bu fark düzeyinde VCO^de izotonik çalışma grubunda izokinetik çalışma grubuna göre %2.05'lik bir artış farkı ve Maximal VCO^de %18.4'lük bir artış farkı bulunurken bu farklar da istatiksel olarak anlamsız bulunmuştur. Solunum frekansında (RR) izokinetik çalışma grubunda izotonik çalışma grubuna göre Baseline RR'de yaklaşık %4.3'lük bir azalma ve Maximal RR'de yaklaşık %2.6'lık bir artış farkı ve izotonik çalışma grubunda izokinetik çalışma grubuna göre Anaerobik Eşik düzeyinde RR'de %9.38'lik bir artış farkına rağmen bu farklarda istatiksel olarak anlamsız bulunmuştur. Baseline Metabolic Equivalentde izotonik çalışma grubunda %17.07'lik bir azalma ve izokinetik çalışma grubunda %31.97'lik bir artış bulunmasına rağmen bu fark da istatiksel olarak anlamsız bulunmuştur. İzotonik çalışma grubunda izokinetik çalışma grubuna göre Anaerobik Eşik düzeyinde MEPte yaklaşık %5.16'lık bir artış farkı ve Maximal METte yaklaşık %7.58'lik bir artış farkı bulunmuştur ve bu farklarda istatiksel olarak anlamsız bulunmuştur. Sonuç olarak izokinetik çalışma grubunda Anaerobik Güç ve Kapasitede izotonik çalışma grubunda Metabolik Kapasite de daha farklı gelişmeler ve değişimler bulunmasına karşın istatiksel olarak bir anlam bulunamamıştır ve izokinetik ve izotonik çalışmaların Anaerobik Güç ve Kapasite ile Metabolik Kapasite üzerinde anlamlı fark bulunamamıştır diyebiliriz. 72
dc.description.abstractizotonik ve izokinetik Çatışmaların Anaerobik ve Metabolik Kapasiteye Etkileri SUMMARY 1 l sedenter women volunteered for our isotonic educationall group and 9 sedenter women volunteered for our isokinetic educational group, and then- results have been examined. Average age of the ones in isotonic educational group is 19.91 ± 1.33 years, average weight of them is 58.82 ± 7.32 kgs. and average tallness of them is 165.09 ± 4.93 cms. As for the ones in isokinetic group, the average age of them is 20.44 ± 0.88 years, average weight of them is 50.22 ± 5.28 kgs. and the average tallness of them is 162.33 ± 5.63 cms. In our work, we searched the effects of two different isotonic and isokinetic types of work to anaerobic power and metabolic capacity. The ones under test were appraised by Wingate test for anaerobic power and capacity. Duiring the continuous bicycle ergometer no break was given till they got tired, and 25 Watts lood was increased every 3 minutes, during this process, expiration breath was taken and examined by Sensor-Medics 2900 C Metabolic Measurement System. This tests were done before and after the educational works have started. Our educational work has continoued for 3 days per week for 8 weeks. The average of attendance of isotonic working group has been 85.76 % and 90.28 % for isokinetic working group. Wingate test was done after this educational work and by this test maximal power, minimal power and average power of the ones under test were examined. Their Heart beat rates (HR), VOfcVC^/KG.VE, VCO2, Breath Frequency (RR) and Metabolic test While anaerobic power analyzed, it is seen that isokinetic educational group is 15.59 % higher than the other at maxikmal power, and isotonik educational group is 6.32 % higher than isokinetic educational group at minimal power. However these differences have been meaningless. In spite of the Metabolic Capacity Analysis, in spite of the great differences at isotonic educational group to the isokinetic educational group, these great differences have been statistically meaningless, either. As for in Baseline VO2, 21.58% decreasing difference at isotonic educational group to isokinetic educational group, and 7.04 % increasing difference at isotonic educational group to the isokinetic educational group in Anaerobic Threshold level, and 9.59 % increasing difference at isotonic educational group to the isokinetic educational group in Maximal VO2 have been statistically nonsignificant 73İzotenik ve İzokinetik Çalışmaların Anaerobik Güç ve Metabolik Kapasiteye Etkileri 14.75 % decreasing difference at isotonic educational group to isokinetic educational group at baseline VO2/KG, 9.25 % increasing difference at Anaerobic Threshold level and existence of 15.78 % increasing difference at V02/KG have been considered nonsignificant, either. 4.93 % increasing difference at isotonic educational group to the isokinetic educational group in Anaerobic Threshold VE Level and 8.63 % increasing difference in maximal VE have been found statistically nonsignificant 26.17 % decrease at isotonic educational group and 7.86 % increase at isokinetic educational group in Baseline VCO2 and at this difference Level 2.05 % increasing difference at isotonic educational group to the isokinetic educational group and 18.4 % increasing difference existence in maximal VCO2 have been found statistically nonsignificant In Breath Rate (RR), 4.3 % decrease at isokinetic educational group to the isotonic educational group in Baseline RR, and 2.6 % increasing difference in maximal RR, and 9.38 % increasing difference at isotonic educational group to the isokinetic educational group in Anaerobic threshold RR have been found statistically nonsignificant In spite of the existence of 17.07 % decrease at isotonic educational group and 31.97 % increase at isokinetic educational group in Baseline Metabolic Equivalent, this existence of difference has been found statistically meaningless. There has been nearly 5.16 % increasing difference in Anaerobic Threshold MET Level at isotonic educational group and nearly 7.58 % increasing difference in maximal MET, however these differences have been statistically nonsignificant Finally, in spite of the existence of the more different developments and changes at isokinetic educational group in Anaerobic Power and Capacity, these differences have been considered nonsignificantand we can say that considerable differences isotonic and isokinetic functions have not been found an Anaerobic Power, Capacity and on Metabolic Capacity as well. 74en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFiziksel Tıp ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysical Medicine and Rehabilitationen_US
dc.subjectFizyolojitr_TR
dc.subjectPhysiologyen_US
dc.titleİzotonik ve izokinetik çalışmaların anaerobik güç ve metabolik kapasiteye etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid114610
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid111745
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess