Vsevolod Meyerhold`un tiyatro sanatına getirdiği yenilikler
dc.contributor.advisor | Üzelli, Gönül | |
dc.contributor.author | Uçar, Seyhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T09:58:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T09:58:52Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/177759 | |
dc.description.abstract | Vsevolod Emilyeviç Meyerhold (1874-1940), XX. yüzyılın önde gelen sanat adamlarından biridir. XIX. yüzyılın sonlarında Konstantin Stanislavski ve Nemiroviç Dançenko?nun girişimleriyle kurulan ?Moskova Sanat Tiyatrosu?, tiyatro alanındaki yenilikçi gelişmelere ön ayak olur. Çalışmalarına amatör olarak başlayan Meyerhold, ?Moskova Sanat Tiyatrosu?na katılır ve burada öğrencisi olduğu Stanislavski?nin psikolojik oyunculuk sistemi etrafında kendi sistemini geliştirir. Deneysel çalışmalara her zaman açık olan Meyerhold, sanatında simgeci, grotesk, konstrüktivist öğelere yer vererek, sahne ile seyirciyi birleştirmeye çalışır. Meyerhold, Stanislavski?nin psikolojik oyunculuk anlayışına karşı; fiziksel hareketin ön planda olduğu biyomekanik oyunculuğu geliştirir. ?Vsevolod Meyerhold?un Tiyatro Sanatına Getirdiği Yenilikler? adlı yüksek lisans tezinde, Rusya?da tiyatronun geçirdiği evrim ve Meyerhold?un tiyatro sanatına getirdiği yenilikler Stanislavski sistemiyle karşılaştırma yöntemine gidilerek ayrıntılı bir şekilde ele alınmış, opera ve sinema alanındaki etkileri de incelenmiştir. Bu çalışmada; dönemlerin sosyo-politik şartları göz önünde bulundurularak, Rus tiyatrosunun gelişim süreci, Türkiye?de hakkında kısıtlı sayıda çalışmanın bulunduğu Meyerhold?un zorlu hayatı; onun tiyatro sanatına getirdiği yenilikler ve deneysel çalışmaları, opera ve sinemaya olan etkisi ele alınarak, Meyerhold?un tiyatro alanında yaptığı yenilikleri aktarmak amaçlanmıştır.Anahtar kelimeler: Meyerhold, Rusya, tiyatro, sanat, biyomekanik, sistem | |
dc.description.abstract | Vsevolod Emilyevich Meyerhold (1874-1940) is one of the foremost theatre directors, actors and theatrical producers of the 20th century. The Moscow Art Theatre founded by the initiatives of Konstantin Stanislavsky and Nemirovich Danchenko at the end of 19th century becomes the cornerstone for the reformist changes in theatre. Meyerhold starting his activities as an amateur joins the Moscow Art Theatre and develops his own system under the impression of his teacher Stanislavsky?s psychological acting system.Always being open to experimental studies, Meyerhold tries to unite the scene and audience by including symbolist, grotesque and constructivist items into his art. He develops the system of biomechanical acting, which puts forward physical movements and is against the system of psychological acting set by Stanislavsky.In this master's degree thesis -`The Changes Brought by Vsevolod Meyerhold into the Theatre`- the evolution of the Russian theatre and changes brought by Meyerhold into the art of theatre were analyzed in detail with the comparison technique on Stanislavsky's methods, his impact on opera and cinema was studied as well. The goal of this thesis is to introduce the evolution process of Russian theatre, the hard life of Meyerhold, about whom there are a limited number of studies in Turkey, the changes brought by him into the art of theatre, his experimental studies, his impact on opera and cinema by taking into account the socio-political conditions of the periods.Key words: Meyerhold, Russia, theater, art, biomechanic, system | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Vsevolod Meyerhold`un tiyatro sanatına getirdiği yenilikler | |
dc.title.alternative | The changes brought by Vsevolod Meyerhold into the theatre | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Slav Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Innovation | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Theater education | |
dc.subject.ytm | Russian literature | |
dc.subject.ytm | Russian theatre | |
dc.subject.ytm | Russia | |
dc.subject.ytm | Meyerhold, Vsevolod | |
dc.identifier.yokid | 10011513 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 340505 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Rus Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |