Show simple item record

dc.contributor.advisorGörak, Gülay
dc.contributor.authorPek, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-08T09:58:28Z
dc.date.available2020-12-08T09:58:28Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/177734
dc.description.abstractÖZET Araştırma, Lise ve Sağlık Meslek Lisesi öğrencilerinin kişi lik özelliklerinin ve öğretim şeklinden (gündüzlü-yatılı) kaynaklanabilecek sorunların karşılaştırılması amacıyla planlanmıştır. Örnekleme, İstanbul il sınırları içinde bulunan 9 Sağlık Meslek Lisesi, 2 Karma Lise, 1 Kız Meslek Lisesi, 1 Lise (yatılı ve gündüzlü) olmak üzere toplam 13 lisede öğrenim gören, 790 son sı nıf öğrencisi alınmıştır. Veri toplama aracı olarak MMPI (Minnesato Çok Yönlü Ki şilik Envanteri-Grup Formu) ve Anket Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi için; MMPI alt testle rinde varyans çözümlemesi ve.05 anlamlılık düzeyi esas alınarak ara kıyaslamalarında Scheffe yöntemi, Anket Formu'nda yüzdelik ve Ki-kare (X2) testi kullanılmıştır. Sağlık Meslek Lisesi öğrencilerinin Lise öğrencilerine oran la sorunlarının (rahatsızlık / hastalık durumları, okul disiplini, sosyal-kültürel olanaklar, okul dışı haberleşme, ders çalışma ve dinlenme ortamı, uyku, hijyen ve beslenme) çok ileri düzeyde anlamı olmasına karşın, kişilik profillerinin normal sınırlarda bulunması ve Türk normlarına uygunluk göstermesi, kişilik gelişiminin önceki çocukluk dönemlerine temellendiğini ve adolesan döneminden fazla etkilenmediğini göstermektedir.
dc.description.abstractSUMMARY The survey has been organized to compare the personalities and problems due to the education system (boarding or day- schools) of the pupils of normal high schools (lycee) with those of the medical professional high schools. 790 senior class students from totally 13 high schools as 9 medical, 2 mixed (both girls' and boys'), 1 girls' and 1 normal high school have been taken as the sample for this study. Data have been collected through MMPI (Minnesota Mul tiphasic Personality Inventory) group forms and enquiry forms. In assessment of the data obtained, Variance analysis has been used in MMPI sub-tests, Scheffe method in interim compari sons based on 0.05 meaningfulness level and percentage and Chi- Square (X2) tests in enquiry forms. While the problems (illness/ailment, discipline, social - cul tural facilities, extra-school communication, studying and resting conditions, sleeping, hygien and food) of the Medical high school students are found to be meaningful at a much higher level than those of the normal high school students; personality development of the Medical professional high school studens is shown to have been formed in their childhood and insignificantly affected in ado lescence from the fact that their personality profiles are within the normal limits and inconformity with the Turkish norms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleSağlık Meslek Lisesi öğrencilerinin kişilik özellikleri ve yatılı öğrenimden kaynaklanan sorunlar
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid113701
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid111668
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess