Prematüre doğum yapmış ailelerin, özellikle annelerin, bebeğe fiziksel ve duygusal yaklaşımlarında hemşirenin destekleyici ve eğitici rolünün önemi
dc.contributor.advisor | Kavaklı, Aysel | |
dc.contributor.author | Akansel (Koray), Neriman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T09:55:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T09:55:20Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/177538 | |
dc.description.abstract | ÖZET Araştırma, preterm doğum yapmış annelerin bebeğe hem fiziksel hem de duygusal yaklaşımlarında hemşirenin verdiği destek ve eğitimin önemini değerlendirmek için planlandı. Çalışma, Bursa'da Uludağ Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi, Sağlık Bakanlığı Zübeydehanım Doğumevi ve Bursa Çocuk Hastanesi'nde, İstanbul'da ise Marmara Üniversitesi Hastanesi, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi ve Sosyal Sigortalar Kurumu Bakırköy Doğumevi'nde gerçekleştirildi. Araştırma bu hastanelerde preterm doğum yapmış 60 anneye anket uygulanarak ve bu ünitelerde çalışan 60 hemşireye anket formları doldurtularak yürütüldü. Anne ve hemşirelere ait bilgi formları kaydedildi. Sonuçlar bilgisayar tarafından yüzdeleme ve ki-kare (X2) testleri kullanılarak değerlendirildi. Sonuç olarak preterm doğum yapmış annelerin bebekle ilgili korku ve endişelerinin olduğu, bu ünitelerde çalışan hemşirelerden özellikle bebeğin evdeki bakımı ve endişelerinin giderilmesinde yardım bekledikleri, hemşirelerin ise annelere bilgi vermeye çalıştıkları, ancak bunun annelerin % 40'ı tarafından yeterli bulunmadığı gözlendi. Ayrıca hemşirelerin bebeklerin tedavisi dışında annelere pek fazla zaman ayıramadıkları ve anne eğitimine gereken önemi vermedikleri görüldü. | |
dc.description.abstract | SUMMARY This research has been planned to evaluate the importance of support and education that the nurse gave in both physical and emotional approach of preterm mothers to their babies. The study was performed in Health Research and Application Center of Uludağ University, Zübeydehanım Maternity Hospital and The Children Hospital of Health Ministry in Bursa and The Hospital of Marmara University, İstanbul School of Medicine of İstanbul University and Bakırköy Maternity Hospital of Social Insurances Association in İstanbul. The research was done by applying a questionnaire to 60 preterm mothers in these hospitals and having 60 nurses working in the preterm units of these hospitals fill a questionnaire. The information forms of mothers and nurses were gathered and evaluated. The results were evaluated by a computer using a statistical software and percentage and Chi-Square (?2 ) tests were used in this evaluation. As a result, it was observed that preterm mothers had a great deal of fear and worry about their babies and they expected information and help from the nurses109 working in these units about home care of baby and removing the worries. At the same time it was seen that the nurses gave mothers some information about the conditions of their babies, but 40 percent of the mothers weren't satisfied by this application. Moreover, it was observed that nurses couldn't reserve time for mothers except for treatments of babies and didn't give the required importance to education of mothers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | tr_TR |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | Prematüre doğum yapmış ailelerin, özellikle annelerin, bebeğe fiziksel ve duygusal yaklaşımlarında hemşirenin destekleyici ve eğitici rolünün önemi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 114562 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 111706 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |