Show simple item record

dc.contributor.advisorBulutsuz, Sema
dc.contributor.authorÇetin, Ferdi
dc.date.accessioned2020-12-08T09:54:07Z
dc.date.available2020-12-08T09:54:07Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/177461
dc.description.abstractGertrude Stein getirdiği yeni oyun anlayışıyla yirminci yüzyılın ikinci yarısında alternatif tiyatronun esin kaynağı oluşturun oyun yazarlarındandır. Oyunları birçok değişik disiplinden beslenen yönetmenler ve performans sanatçıları tarafından sahneye aktarılmıştır. `Sürekli şimdiki zaman` terimi Gertrude Stein'ın alışılagelmiş tiyatroda seyirci zamanı ile oyunun zamanı arasındaki farktan dolayı hissettiği `gerginliğe` bulduğu çözümdür. Alışılagelmiş tiyatroya karşı hissettiği bu rahatsızlık onun yeni bir oyun tanımı getirmesine yol açmıştır. İlk oyunlarını `olan şeylerin özü` olarak niteler, ikinci dönem oyunlarını `peyzaj` olarak nitelerken ancak son dönem oyunlarında `öykü` kullanmıştır. Kullandığı `yıkıcı` dil aracılığıyla Stein tiyatrodaki zaman uyuşmazlığına çözüm bulmuştur. Bu çalışmanın amacı Gertrude Stein?ın What Happened (Ne Oldu) (1913), Four Saints in Three Acts (Üç Perde de Dört Aziz) (1927) ve Doctor Faustus Lights the Lights (Işıkları Doktor Faustus Yakıyor)(1938) başlıklı oyunlarında `sürekli şimdiki zaman` kullanımını incelemektir.Anahtar Kelimeler: Amerikan Edebiyatı; Amerikan Tiyatrosu; Alternatif; Stein, Gertrude; Peyzaj, Sürekli Şimdiki Zaman; Oyunlar.
dc.description.abstractGertrude Stein is a Modernist American playwright whose concept of theater inspired alternative theater in the second half of the Twentieth century. Her plays have been adapted mostly to stage by directors working multidisciplinary and performance artist. Her key term `continuous present` is a solution to the feeling of nervousness that she felt in conventional theater because of the time difference between the time of the audience and the time of the play. Her discontent with conventional theater led her to create a new concept of theater. She defined her first plays as `the essence of what happened` and her later plays as landscape; in her last plays she achieved to include narrative into her plays. With the aid of her subversive language in her plays, she achieved her aim to write in `present`. The aim of this dissertation is to analyze Gertrude Stein's use of `continuous present` in her plays entitled What Happened (1913), Four Saints in Three Acts (1927), and Doctor Faustus Lights the Lights (1938).Keywords: American Literature; American Theater; Alternative; Stein, Gertrude; Landscape; Continuous Present; Playsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAmerikan Kültürü ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectAmerican Culture and Literatureen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleContinuous Present in Gertrude Stein`s plays
dc.title.alternativeGertrude Stein'ın oyunlarında Sürekli Şimdiki Zaman
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBatı Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAmerican theatre
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmStein, Gertrude
dc.subject.ytmLandscape
dc.subject.ytmContinuous present
dc.identifier.yokid10010361
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid340496
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineAmerikan Kültürü ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess