Show simple item record

dc.contributor.advisorYolcu, Ergün
dc.contributor.authorDemirer Sancar, Esma
dc.date.accessioned2020-12-08T09:50:12Z
dc.date.available2020-12-08T09:50:12Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/177218
dc.description.abstractToplumsal ve kültürel bir kitle iletişim aracı olan televizyon farklı medya üretimleri vasıtasıyla farklı kültürel kodlar inşa ederek toplumların değişimini ve gelişimini etkiler. Seriyaller, yaratılan karakterler ve işlenen olaylarla izleyicinin özdeşlik kurmasını sağlayan ve izleyiciyi farklı özellikleriyle kendine bağlayan etkili medya üretimlerinden biridir. Seriyallerdeki farklı kadın modelleri ve değişen kadın imgesi toplumun kadını, kadınla ilgili kavramları ve anneliği alımlamalarında değişimler yaratmaktadır. Çalışmamızda toplumsal cinsiyet kavramı, kadının annelik rolü ve toplumsal olarak anneliğin yeri ele anılıp, anneliğin tarihsel süreçteki gelişimi ve değişimi incelenmiş, annelik kavramı feminizm kuramı ile ilişkilendirilerek feminist teorinin tarihsel gelişimi ve çeşitleri araştırılmış, televizyonun izleyici alımlamasındaki rolü ve televizyonda kadının temsili farklı program tipleriyle açıklanmıştır. Çizilen kuramsal çerçevede izleyicilerin annelik kavramına bakışı üzerine çalışılarak, ?Adını Feriha Koydum? adlı seriyaldeki olumlanan ve olumlanmayan anne modelleri incelenmiş, annelikle ilgili farklı kavramlar açıklanmaya çalışılmıştır. Böylece bu seriyalde ve buna bağlantılı olarak televizyon seriyallerindeki annelik kavramının ve anne modellerinin izleyici tarafından alımlanmasında oluşan değişimler araştırılmıştır.Anahtar Sözcükler: Cinsiyet, cinsiyet rolleri, toplumsal cinsiyet, kadın, anne, annelik, feminizm, temsil, alımlama, televizyon, drama, seriyal, izleyici
dc.description.abstractTelevision, as a social and cultural mass media, influences on the change and development of society, through establishing different cultural codes via different media productions. Serials which provides of establishing an identity with created characters and events and connects its audience with its different qualities, is one of the most effective media productions. Different female models and changing female figure in the serials create a different perception about the concept of woman and maternity. In our study, it is approached to the woman and the role of maternity socially, is examined the historical changing and development of maternity and is analyzed feminist theories? development and diversities in accordance with the concept of maternity and feminism, and is explained the role of television about its audience?s perception and the representative of woman on television with different program types. While studying on the view of audience about the concept of maternity in theoretical framework, affirmed or non-affirmed maternity models in a serial called ?Adını Feriha Koydum? is analyzed and is tried to explain different concepts related with maternity. Therefore, changes in the perception of the concept of maternity and mother models in the television serials by the audience with this serial.Keywords: Sex, sexroles, gender, woman, mother, motherhood, feminism, representation, reception, television, dram, serial, audience.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleTelevizyon dramalarında annelik temsilinin izleyici tarafından alımlanması: Adını Feriha Koydum
dc.title.alternativePerception of representation of motherhood in television dramas : Adini Feriha Koydum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmTurkish women
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmMotherhood
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmMaternal representations
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmTelevision audiences
dc.subject.ytmTurkish women
dc.identifier.yokid10014481
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid342121
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess