Show simple item record

dc.contributor.advisorKanan, Nevin
dc.contributor.authorKaya (Çolak), Nurten
dc.date.accessioned2020-12-08T09:45:04Z
dc.date.available2020-12-08T09:45:04Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/176900
dc.description.abstract63 ÖZET Araştırmamız, farklı sağlık kurumlarında cerrahi servisine hasta kabul işlemlerinde hemşirelik bakımının olumlu katkısını, hemşirelerin sorumluluklarını belirlemek ve hasta-hemşire arasındaki düşünsel ve işlev sel uyum-uyumsuzluk alanlarını tanımlamak, elde edilen veriler ışığında cerrahi klinikleri ile işbirliğine gidilerek hasta kabul protokolleri geliştirmek ve uygulamaya yansıtmak amacıyla, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Uygulama Hastanesi ile Sağlık Bakanlığı Şişli Etfal Hastane si Cerrahi Kliniklerinde kabulü yapılan 100 hasta ve bu hastalardan sorumlu 60 hemşire üzerinde gerçekleştirilmiştir. Hasta ve hemşirelere uygulanan görüşme formlarından elde edilen veriler bilgisayarda değerlendirilmiş olup, yüzdelik ve ki-kare (Chi-Squ- are) ile istatistiki analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen Veriler değerlendirildiğinde, hastaların yatışında etken olan durumun genelde hastanenin hekiminin özel muayene si olduğu, yatış işlemlerini çoğunlukla hasta yakınlarının yürüttüğü, hastayı karşılayan kişinin genelde hemşire olmadığı, hasta ve hemşirenin ünite hazırlığı ile ilgili verilerde uyumlu olduğu, hastaların koğuşa kabul edildiklerinde diğer hastalarla hemşire tarafından tanıştırılmadıkları, yemek ve ziyaret saatleri, banyo ve tuvaletin yeri gibi konularda hastaların bilgilendirilmedikleri, boş vakitlerinin değerlendirilmediği, hemşirelik faaliyetleri-64 nin ve telefon olanaklarının açıklanmadığı ve bu alanlardaki hasta-hemşire ifadelerinin uyumsuz olduğu, servis hemşiresine ulaşma konusunda hastanın güçlük çekmediği, yaşam bulgu alma faaliyetinin yerine getirilmesine önem verildiği, fakat istenen düzeyde uygulanamadığı, para ve değerli eşyalar için önlem alma konusuna hemşirelerin yeterince hassasiyet göstereme dikleri, hastaların hospitalizasyon süresince kendilerine gerekecek araç-gereç konusunda bilgili olmadıkları, ameliyat izin formlarının amacının hastalarca tam olarak algılanmadığı saptanmıştır.
dc.description.abstract65 SUMMARY This study was designed to evaluate the contribution of nursing care in patient admission to surgery departments of various health care institutions, to determine the responsibilities of nurses, to define areas where cooperation exists or lacks between patients and nurses, and to develop and put into practice patient admission protocols in collaboration with surgery departments. It was carried out on 100 patients admitted to surgery departments of Cerrahpaşa Medicine Faculty of Istanbul University and Şişli Etfal Hospital of Health Ministry and on 60 nurses responsible for these patients. Data obtained from interviews made with patients and nurses were assessed with computers and statistical analyses were calculated using percentages and chi-square test. The results indicated that the physician's examination in the hospital determined the patient's admission, that the procedures about the admission were carried out by patient's relatives, that somebody else not the nurse welcomed the patient, that the patient and the nurse were in cooperation in unit preparation, and that the patients were not introduced to others in wards by the nurses, nor were they given adequate information concerning dining and visit hours, the place of baths and toilets, and that little was done to make patients' spare time useful. Our findings also66 showed that nursing activities and telephone facilities were not adequately explained to the patients, in which patients' and nurses' explanations were conflicting. It was seen that patients did not have any difficulty in getting contact with the department nurse. It was sound that attantion was paid to eliciting vital signs although it was not adequatelly attlied. On the other hand, this study vevealed that necessary trecautions were not taken by the nurses about patients' many and valuable possessions. However, during the hospitalization the patients lacked information about the equipment to be used and the purpose of geting their consents to operation were not fully understood.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleCerrahi kliniklerde hasta kabul işlemlerine ilişkin karşılaştırmalı bir çalışma
dc.title.alternativePatient admission process to surgery departments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentCerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerioperative nursing
dc.subject.ytmPatient admission
dc.subject.ytmNurse-patient relations
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmNursing care
dc.identifier.yokid33032
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid33032
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess