Show simple item record

dc.contributor.advisorLogıe, Nur
dc.contributor.authorÖzperçin, Alaskar
dc.date.accessioned2020-12-08T09:43:38Z
dc.date.available2020-12-08T09:43:38Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/176810
dc.description.abstractBir dili öğrenmek demek o dilde iletişimsel beceri kazanmak ve o dilde iletişim kurmak demektir. Başka bir deyişle Yazma ve Konuşma gibi yaratıcı becerilerle, Dinleme ve Okuma gibi edilgen becerilerin yanı sıra Toplumdilbilim'in ve Edimbilim'in ön gördüğü neyin, nerede, ne zaman, kiminle, hangi konşullarda konuşulduğunu öğrenerek o dilde yazılı ve sözlü iletişim kurmayı öğrenmek demektir. Bilişsel kuramlar içinde yer alan Sözceleme ve Edimbilim kuramlarına göre verici ürettiği sözcesinde farklı dilsel yapıları kullanarak kendini dil içinde var eder. Her sözcede belli bir dil edimi vardır. Yani söylediğinin yanında söylemek istediğini de verici oluşturduğu sözcesi yardımıyla verir. Bu görüşten yola çıkarak, bu çalışmamızda, Edimbilimsel ve Sözdizimsel kuramlar başta olmak üzere, çeşitli kuramlar ışığında yabancı dil olarak Fransızca öğrenenlerin, vericinin sözcesini ya da kendi ürettiği sözcesini, tutarlı bir dilsel bütünlük oluşturacak biçimde düzenleyebilme yetisini,diğer bir deyişle edimsel yetileri nasıl kazanabilecekleri özellikle uslamlama edimi bağlamında incelenecektir. Kaldı ki edimsel yetinin yabancı dil öğretimindeki yeri ve önemi çağdaş başvuru yapıtlarında (söz gelimi Avrupa Birliği Ortak Başvuru Metni'nde) vurgulanmıştır.
dc.description.abstractLearning a language means acquiring the communicative competence of that language and being able to communicate in it. In other words, it is learning communicate orally and verbally through the knowledge of what is spoken with whom, when, where and under what circumstances has been foreseen by Sociolinguistics and Pragmatics in addition to the receptive skills such as listening and reading. In view of the theories of utterance and pragmatics that are grounded in the cognitive approaches, the sender realizes himself in the language by using a variety of linguistic patterns in the utterance he has produced. Each utterance contains a particular speech act. Thus, the sender realizes what he actually says as well as what he intend to say with the help of the utterance he has constructed. Acting with this notion, the current study is carried in the light of pragmatic and syntactic theories to show how learners of French as a foreign language can gain the ability to organize the self-produced or other- produced utterances in a way to form a coherent linguistic unit, in other words how they can gain the pragmatic skills. The above mentioned significance of pragmatic competence many reference works such as CEF.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAcquisition de la compétence pragmatique dans l`enseignement du FLE:`Etude de l`acte d`argumentation dans le manuel Alter Ego
dc.title.alternativeYabancı dil olarak Fransızca öğretiminde edimbilimsel yetilerin öğrenenlere kazandırılması: Alter Ego öğretim kitabında yer alan uslamlama edimlerinin incelenmesi.
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmCommon European Framework of Reference for Langugage
dc.subject.ytmSpeech acts
dc.subject.ytmApplied lingustics
dc.subject.ytmLanguage acquisition
dc.identifier.yokid10004449
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid351514
dc.description.pages318
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess