Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradoğan Doruk, Sevimece
dc.contributor.authorGörkem, Şenay
dc.date.accessioned2020-12-08T09:38:31Z
dc.date.available2020-12-08T09:38:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/176490
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye?deki büyük ölçekli kurumlarda kurumsal iletişimin nasıl yapılandırıldığı, hangi faaliyet alanlarının ön plana çıktığı, hangi bütünleştirme araç ve süreçlerinin kullanıldığı ve bu kurumlarda iletişimin ne derece bütünleşik olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Veri, delfi çalışması sonucu geliştirilen bir ölçek kullanılarak, amaçlı örnekleme sonucu seçilmiş 51 kurumdan toplanılmıştır. Bu kurumlardan bazıları; Bayer, Borusan Holding, BSH (Bosh-Siemens Group), Coca-Cola İçecek, Doğuş Otomotiv, Eczacıbaşı Holding, Garanti Bankası, Microsoft, Migros, Pfizer, Pirelli, Procter&Gamble, Sabancı Holding, THY, Tofaş, Turkcell, Unilever, Ülker ve Vestel?dir. Elde edilen bulgular büyük ölçekli kurumlardaki uygulamaların, kurumsal iletişimin teorik altyapısı ile örtüştüğünü göstermiştir. Uzmanlar tarafından verilen cevaplar kurumsal iletişimin stratejik bir yönetim fonksiyonu olarak görüldüğüne işaret etmiştir. Kurumlarda, iletişimin en yüksek oranda önce kurumsal iletişim bölümleri tarafından, daha sonra ise pazarlama bölümleri tarafından yönetildiği görülmüştür. En sık rastlanılan yapılanma şekli iletişimin iki bölüm halinde yapılandırılması olmuştur. Bu iki bölümün biri kurumsal iletişim (ya da halkla ilişkiler), diğeri ise pazarlama olarak belirlenmiştir. Kurumsal İletişim Ölçeği?nin faktör analizleri, ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliğini doğrulamıştır. Ölçek ve boyutlarının betimsel istatistikleri kurumsal iletişimin ön plana çıkan faaliyet alanlarının kurumsal kimlik ve imaj olduğunu göstermiştir. Kurumsal iletişimin mesaj içerikleri, tasarım ve sorumluluk bağlamında düzenlenmesi ve stratejik olarak yönetilmesi konularındaki uygulamaların bütünleştirme amacı ile daha yüksek oranda kullanıldığı bir başka bulgudur. Son olarak, kurumlarda iletişimi bütünleştirme uygulamalarının genel olarak yüksek oranda kullanıldığı, ancak gelişime açık bir alanın varlığından bahsetmenin yerinde olacağı belirtilmelidir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal iletişim, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim ölçeği
dc.description.abstractThis study attempted to find out how corporate communications is structured in large-scale corporations, which core activities are prominent, which integration tools and processes are used and to what extent corporate communications is integrated. Data was collected via a scale developed as a result of a delphi study from a sample of 51 corporations selected purposefully. Some of these corporations are Bayer, Borusan Holding, BSH (Bosh-Siemens Group), Coca-Cola, Doğuş Otomotiv, Eczacıbaşı Holding, Garanti Bankası, Microsoft, Migros, Pfizer, Pirelli, Procter &Gamble, Sabancı Holding, THY, Tofaş, Turkcell, Unilever, Ülker (Yıldız Holding) and Vestel. The findings show that corporate communications practices of these corporations match up with the related theory in the field. Answers given by the communication practitioners show that corporate communications is viewed as a strategic management function. It was also found out that corporate communications is directed by corporate communications departments in most cases. Marketing departments followed corporate communications departments in this sense. The most frequent corporate communications structure included two separate communication departments one of which was named as corporate communications or public relations and the other as marketing. Factor analysis and other tests revealed that Corporate Communications Scale is valid and reliable. Descriptive statistics of the scale and the sub-scales show that corporate identity and image are among the most prominent core areas. Another finding is that the practices that focus on the organization of corporate communications in terms of message content, design, and responsibilities and on managing corporate communications strategically are more popular in use than other integration practices. Finally, it should be noted that integration practices are used frequently in general; however, there are still opportunities for enhancement.Key Words: Corporate communication, public relations, corporate communication scaleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKuram ve uygulamada kurumsal iletişim
dc.title.alternativeCorporate communication in theory and practice
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10021141
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid351473
dc.description.pages269
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess