Show simple item record

dc.contributor.advisorGezgin, Suat
dc.contributor.authorTürkoğlu, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-08T09:20:40Z
dc.date.available2020-12-08T09:20:40Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/175366
dc.description.abstractİlk çağlarda yazının ortaya çıkmasından ve gelişiminden bu yana bilgi değişik şekillerde ve basılı ortamlarda kullanıcıya sunulmuştur. 20.yy'dan sonra verinin kullanıcıya sunulması ekran vasıtasıyla olmuştur. Fontlar günümüze kadar ihtiyaca göre farklı boyut ve ölçülerde, belli tipografik oranlar göz önüne alınarak, tasarlanmıştır. Günümüzde yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi, iletişim etkinliğinin biçim olarak görsel tasarım ve içeriğini pek çok farklı boyutta etkilemiştir. Görsel tasarım ve iletişim, dünyaya geldiğimiz anda başlar ve görsel materyaller, günlük yaşamda sürekli olarak bizimle birliktedirler. Geçmişten günümüze, insanın var olduğu devirden bu yana ulaşan ve bilgi niteliği taşıyan en etkili anlatım biçimi görsel materyallerdir.Araştırmamızda Türkiye'de ziyaretçi sayısına göre ilk beş haber sitesi içinde yer alan basılı gazetelerin internet sitelerinin görsel tasarım bağlamında değerlendirilmesini kapsamaktadır. Araştırmada veri toplamak üzere istatistiksel veri kaynağı www.alexa.com sitesinin yanında okurlara anket sorularından oluşan değerlendirme formu kullanılmıştır. Çalışmamızda Türkiye'deki ulusal gazetelerin internet sitelerindeki tipografi kullanımı, okurlara uygulanan anket yoluyla incelenecektir ve internet gazeteciliğinde tipografinin önemi üzerinde durulacaktır. Özellikle yeni teknolojiler ile yenilenen görsel tasarımın haber sitesi ziyaretçilerinin genel profilleri, haber okuyucusu olarak genel eğilimleri ve haber sitesinde kullanılan renk, yazı karakteri okur karşısındaki görsel ögelerde seçimi ve sitenin görsel iletişim boyutunda kendilerini nasıl konumlandırıldığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada, internet ortamı içerisinde geniş ve sürekli bir kullanıcı kitlesi olan haber sitelerinin tasarımlarının özelliklerinin tipografik olarak saptanması ve buradan yola çıkarak okurun algısını ölçmek amaçlanmaktadır.Çalışmada, veriler analiz edilirken genel olarak betimleyici analiz teknikleri kullanılmıştır; tablolarda verilerin frekanslarına ve yüzdesel olarak dağılımlarına bakılmış olup, nominal (kategorik) verilerin anlamlı bir yorumlama ve algılama olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Görsel Tasarım, Görsel İletişim Tarihi, Tipografi, İnternet Gazeteciliği, Okunabilirlik
dc.description.abstractWrite the first times since the emergence and development of information to the user in different forms and printed media sunulmuştur.20.yy after the data has been presented to the user via the display. Fonts need to present different dimensions and sizes, certain typographic proportions, considering it is designed. Nowadays, the development of new communication technologies, communication activities as a form of visual design and content has influenced many different sizes.Visual design and communication, the world starts from the moment we arrived and visual materials in everyday life, are constantly with us. Past to the present, since the period when people have reached the most effective form of expression and information constituting visual materials.According to our research, the number of visitors in Turkey, located in the top five news sites and content analysis of print media includes newspaper websites . Source of statistical data in the study to collect data to readers www.alexa.co site next to the evaluation form was used consisting of survey questions. In our study of the websites of national newspapers in Turkey as compared to the use of typography, will be examined through a questionnaire administered to read and will focus on the importance of typography in Internet journalism. In particular, new technology and revamped visual design reads the news website reads as a public profile, news reader, the general trends and news sites used in the color, font, reads across the visual element selection in the site's visual communication in size how they are positioned to reveal studied. In this study, the Internet user base in an environment with a large and continuing news sites typographic design characteristics of detection and guided here is intended to measure the perceptions of readers.In the study, data analysis, while the overall descriptive analysis techniques are used; tables of data in frequency and as a percentage Looking at the distribution has been nominal (categorical) data a meaningful interpretation and detection was determined.Keywords: Visual Design, Visual Communication History, Typography, Online Journalism, Readabilityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.titleYeni medyada görsel tasarım sunumu ve haber siteleri üzerine bir alan araştırması
dc.title.alternativeVisual design presentation at new media and a fieldwork about news sites
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGazetecilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmElectronic media
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmElectronic visual communication
dc.subject.ytmNewspapers
dc.identifier.yokid10035342
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid359883
dc.description.pages275
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess