Rus ressam N.N. GE`nin yapıtlarında ikonografik çözümlemeler
dc.contributor.advisor | Üzelli, Gönül | |
dc.contributor.author | Mühürcü, Eren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T09:15:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T09:15:34Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/175043 | |
dc.description.abstract | XIX. yüzyıl Rus resim sanatının önde gelen isimlerinden biri olan Nikolay Nikolayeviç Ge, İncil konularına getirdiği farklı yorumuyla her kesimin – eleştirmenler, yazarlar, düşünürler, devlet adamları, kilise görevlileri – tepkisiyle karşılaşmıştır. Bu yüksek lisans tezinde, ressamın sanat anlayışı ve aynı düşünceleri paylaştığı yazar Lev Tolstoy ile karşılaşmasından sonra İncil konularında dışa vurmak istediği derin duygusallık ve ahlak öğreticiliği konuları ele alınmış, sanatçının toplumda en çok tartışma yarattığı yapıtları sanat tarihçisi Erwin Panofsky'nin, sanat eserlerinin tamamen anlaşılır olabilmesi için geliştirdiği ikonografik ve ikonolojik yorumlama teknikleri altında incelenmiştir. Araştırmalar sonucunda ressamın ikonografi konulu yapıtları tüm hatlarıyla ortaya çıkartılmış ve Türkiye'de fazla tanınmayan ressamın sanatçı kimliğinin öne çıkarılması amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: XIX. Yüzyıl Rus Resim Sanatı, N.N. Ge, İkonografi, İkonografık Çözümlemeler, İncil, Sanat Tarihi | |
dc.description.abstract | Nikolai Nikolaevich Ge – one of the representatives of XIXth century Russian painting, met many reactions from intellectuals – critics, writers, philosophers, politicians, and church – with his distinct interpretations, which he brought to the scenes from the Bible. In this master's thesis, with an approach to the artist's sense of art, themes of deep sentimentalism and moral doctrines that he aimed to express in his works with Biblical scenes after his encounter with the writer Leo Tolstoy (with whom he shared the same ideas) were studied on and his most disputable works were analysed with the iconographic and iconological interpretation methods that the art historian Erwin Panofsky put forward in order to fully understand a work of art. Following the studies, the artist's paintings with the Biblical themes were found out and the main goal of the thesis – to highlight the artistic personality of the painter, who is not well known in Turkey – was fulfilled.Key Words: XIX Century Russian Painting, N.N. Ge, Iconography, Iconographic Analysis, Bible, History of Art | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Rus ressam N.N. GE`nin yapıtlarında ikonografik çözümlemeler | |
dc.title.alternative | Iconographic analyses of the works of Russian painter N.N. GE | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Slav Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Iconograpy | |
dc.subject.ytm | Gospel | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Ge, Nikolay Nikoloyeviç | |
dc.subject.ytm | Russian picture art | |
dc.identifier.yokid | 10049153 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375907 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Rus Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |