Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Zekai
dc.contributor.authorFeyzioğlu, Sevgi
dc.date.accessioned2020-12-08T08:46:43Z
dc.date.available2020-12-08T08:46:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/173192
dc.description.abstractEkonomi sürekli ilerleyen ve diğer bilimler ile etkileşim içinde olan bir bilim dalıdır. Psikoloji ise insan davranışlarını açıklayan bir bilim dalıdır. İnsan psikolojisi ve davranışı karmaşık yapılar göstermektedir. Bu araştırmanın amacı, iktisat ve psikoloji arasındaki ilişkiyi analiz etmektir.Piyasa etkinlik analizinin sağlanmasında tüketicinin kararları ve davranışları ekonomide önemli bir yere sahiptir. İktisadi psikoloji, insanın ekonomik hayat içerisindeki davranışlarını anlamaya çalışır. Çalışmamızın amacı da tüketicinin satın alma sürecindeki davranışlarını açıklamaya çalışmak ve etkili olan psikolojik faktörlerin boyutlarını incelemektir. Otomotiv sektörü, ülkemizde hızla büyüyen ve gelişen bir sektördür. Günümüzde ise otomobil, insan yaşamının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Bu çalışmada tüketici davranışı ve satın alma karar süreci incelenerek, tüketici tercihleri ve bunların psikolojik, kişisel ve sosyo kültürel nedenleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu amaçla tüketicilerin satın alma sürecinde davranışlarını incelemek için otomotiv sektörü üzerinde bir araştırma yapılmıştır.Çalışma genel olarak, teorik ve ampirik olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümde; tüketici davranışları kavramı, özellikleri, gelişimi ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ele alınmıştır. Uygulama bölümünde ise; otomotiv sektöründeki tüketici davranışları incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi seçilmiştir. Son olarak ise elde edilen veriler yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Davranışsal İktisat, Tüketici Davranışı, Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler, Otomotiv Sektörü.
dc.description.abstractThe economy is a science that is constantly advancing and interacts with other sciences. Psychology is a science that describes the behavior of the people. The human psychology and behavior shows that complex structures. Purpose of this study is to analyze the relationship between economics and psychology.Providing an analysis of consumer decisions and behavior of the market has an important place in the economy. Economic psychology is seeks to understand the behavior of people in economic life. The aim of this study is explained the behavior of the consumer buying process and investigated the psychological factors that impact on the economic behavior. The automotive sector, which is growing and developing rapidly in our country. Automobiles, today, turned out to be an important part of human life. In this thesis, consumer behavior and buying decision process and the reasons behind those decisions which psychological, personal and socio-cultural are investigated. For this purpose, to review the behavior of consumers buying process made a research on the automotive industry.The study, in generally, consist of two parts as empirical and theoretical. Theoretical parts includes; the concept of consumer behavior, features, development and factors which affect the consumer behavior. In empirical part of study; the consumer behavior is studied in the automotive sector. Questionnaire is selected as data collection method. Finally, the data which collection method is commented.Key Words: Behavioral Economics , Consumer Behavior, The Factors Influencing Consumer Behaviors, Automotive Industry.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePiyasa oluşumunda tüketici davranışlarının etkinlik analizi: Otomotiv sektörü üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeIn the formation of the consumer market effectiveness analysis of behavior: An application on the automotive sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEfficent markets
dc.subject.ytmMarkets
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmBehavioral finance
dc.identifier.yokid10086916
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417819
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineİktisat Politikası Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess