Show simple item record

dc.contributor.advisorSeçkin, Murat
dc.contributor.authorÖzkul, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-08T08:16:14Z
dc.date.available2020-12-08T08:16:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/171244
dc.description.abstractBu çalışma, 19. yüzyıl Britanya edebiyatında toplumsal sınıfların temsilini geleneksel cinsiyet rollerinin inşası ve yeniden üretiminde tezahür eden sosyo-psikolojik örüntüler çerçevesinde incelemektedir. Sınıf ve cinsiyet rollerinin iç içe geçtiği bağlamları psikanalizin kavramlarıyla sorunsallaştıran tarihsel bir girişin ışığında inceleme konusu olarak 19. yüzyıl ortasında yazılan iki toplumsal-sorun romanı seçilmiş, ardından bu iki roman 19. yüzyıla alternatif bir sınıf ve cinsiyet anlatısıyla yeni bir ışık düşüren çağdaş bir romanla karşılaştırılmıştır. Seçilen yapıtlar Elizabeth Gaskell'ın Mary Barton (1848) ve North and South (1855) romanları ile John Fowles'un The French Lieutenant's Woman (1969) romanıdır. Bu üç roman 19. yüzyıl İngiliz işçi ve madun sınıflarına mensup kadın karakterlerin sınıfsal ve cinsel gerçekliklerine, öznel deneyimlerine ilişkin alternatif anlatıları temsil etmektedir
dc.description.abstractThis study investigates the representation of working-class women in early to mid-19th century British literature. In the light of a historical introduction problematising the contexts in which class and gender roles intertwined by application of a concept from psycho-analysis, the madonna-whore complex, the framework of socio-psychological patterns emerging in the construction and reproduction of traditional female-gender roles is analysed. The novels selected are two of Elizabeth Gaskell's contemporary `social problem` or `industrial` works, Mary Barton (1848) and North and South (1855), and John Fowles' `post-modern` revised reconstruction, The French Lieutenant's Woman (1969). Each of these three novels represent the English working and subaltern class realities and subjective experiences of female characters in the early Victorian period, in Gaskell's case as delineated by the madonna-whore complex, and in Fowles' as retrospectively liberated from it.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.title19. yüzyıl Britanya edebiyatında toplumsal sınıfların temsili
dc.title.alternativeThe representation of social classes in the 19th century British literature
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-06-30
dc.contributor.departmentBatı Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish literature
dc.subject.ytm19. century
dc.subject.ytmSocial class
dc.subject.ytmSocial representations
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmBritish novel
dc.subject.ytmGender roles
dc.subject.ytmWomen
dc.identifier.yokid10116060
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid434551
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess