Show simple item record

dc.contributor.advisorGülgöz, Sami
dc.contributor.authorKazez, Jale
dc.date.accessioned2020-12-08T08:09:49Z
dc.date.available2020-12-08T08:09:49Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/170744
dc.description.abstractOtobiyografik Belleğin Ortaya Çıkışı ve Gelişimsel Süreci - Jale KAZEZÖZETBu araştırmada esas olarak, otobiyografik belleğin gelişimsel sürecinin öne sunulandoğrultuda olduğu doğrulanmaya çalışılmaktadır. Otobiyografik belleğin gelişimsel sürecinin7 tane seviyesi olduğu düşünülmüş ve her bir seviyenin ortaya çıkışının bir önceki seviyenintamamlanmasıyla olduğu savunulmuştur. Bu süreçteki son iki seviye otobiyografik belleğinortaya çıkışını ileri sürmektedir. Bu araştırma ayrıca otobiyografik belleğin ortaya çıkmasıiçin ilk 5 seviyenin tamamlanmasının zorunlu olup olmadığını da ortaya çıkarmayaçalışmaktadır. Katılımcılar 2 ila 6 yaş arasındaki 100 tane çocuktan oluşmaktadır. Katılımcılarevlerinde 4 hafta arayla 2 kere ziyaret edilmişlerdir. lk ziyarette katılımcı araştırmayla tanışır,onunla hamurlardan bir oyun oynar ve de daha sonra araştırmacıdan bir hediye alır. 4 haftasonrasında ise ikinci ziyaret gerçekleştirilir. kinci ziyarette ise katılımcıdan araştırmacıyıanımsaması ve hediyeyi hatırlaması istenir. Hediyeyi hatırlayıp hatırlamadığı iki şekilde testedilir; anımsama ve tanıma. Katılımcıların hediyeyi anımsama ve tanıma seviyelerinin yaşlarıartıkça değişiklik gösterdiği görülmüştür. kinci ziyarette katılımcıların ayrıca ilk ziyarettearaştırmacıyla birlikte oynadıkları oyunu da hatırlamaları gerekmektedir. Katılımcılar buoyunu da iki şekilde hatırlayabilirler; davranışsal canlandırma veya sözlü anımsama. Anlatıbecerisi otobiyografik belleğin ortaya çıkışını etkileyen bir unsur olarak görüldüğünden ikinciziyarette katılımcıların anlatı becerileri de test edilmektedir. Ayrıca katılımcılarınotobiyografik bellek gelişimlerini derecelendirebilmek için de katılımcılardan iki taneotobiyografik bellek anılarını anlatmaları istenmiştir. Bulgular temel bellek becerileri öncegeliştiğini göstermiştir. Otobiyografik bellek gelişimi diğer bellek becerilerinin gelişiminebağımlılık olduğunu düşündüren bir seyir sergilemiş ve olaya ilişkin bir şemanın olupolmaması farklılık yaratmıştır. Olayda bir şema olduğu takdirde, olaya ilişkin belirli bilgilerihatırlamanın daha az önem taşıdığı gözlemlenmiştir. Ayrıca, otobiyografik bellek gelişimindeanlatı becerisinin etkisi de saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Otobiyografik bellek, Bellek Gelişimsel Süreci, Anlatı Becerisi,Anımsama, Tanıma
dc.description.abstractThe Emergence and Developmental Progress of Autobiographical Memory-Jale KazezABSTRACTThe present study mainly tries to confirm the predicted developmental progress forautobiographical memory. The predicted developmental progress of autobiographical memoryis expected to involve seven levels and each level necessitates the completion of the precedinglevel. In order for autobiographical memory to emerge, an individual has to reach to the fifth,sixth and seventh levels. However, there have been inconsistencies about the fact that the firstfour levels have to be completed in order to pass to fifth, sixth and seventh level. Therefore,the present study tries to find out if it is possible to develop autobiographical memory withoutthe completion of first four levels. The sample of the present study comprised of 120 children,between 2 and 6 years old. The children were visited at their homes twice with a 4-weekinterval. In the first visit, the child met and played a game with the researcher and received agift from the researcher. 4 weeks later, in the second visit, the child was required to recall theresearcher and gift. The child was also asked to recall the game that he played with theresearcher and also to behaviorally enact it. Since narrative structure development also hasbeen stated to influence the emergence of autobiographical memory, the levels of children?snarrative structure development were also investigated for this purpose. In the second visit,the researcher also asked the children two questions about one of their past doctor visits andbirthdays. Results of the study have confirmed that autobiographical memory developmentfollows the predicted developmental progress.Keywords: Autobiographical Memory, Developmental Progress of Memory, NarrativeStructure, Recall, Recognitionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleThe Emergence and developmental progress of autobiographical memory
dc.title.alternativeOtobiyografik belleğin ortaya çıkışı ve gelişimsel süreci
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-19
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid153095
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188606
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess