Willingness to share knowledge with the workgroup: contextual antecedents, instrumental and relational motivational processes
dc.contributor.advisor | Aycan, Zeynep | |
dc.contributor.advisor | Bayazıt, Mahmut | |
dc.contributor.advisor | Aksoy, Lerzan | |
dc.contributor.author | Dağli, Tuna | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T08:08:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T08:08:13Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/170615 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, bireylerin algıladıkları bağlamsal faktörler ile çalışma gruplarındaki işarkadaşlarıyla bilgi paylaşma isteklilikleri arasındaki ilişkileri araştırmayı amaçlamıştır. Aynızamanda, bağlamsal değişkenleri, bilgi paylaşımı istekliliğine bağlayan araçsal ve ilişkiselmotivasyon durumları da incelenmiştir. Araçsal motivasyon durumları, kişinin bilgisinipaylaştıktan sonra olacaklar hakkında olumlu ve olumsuz beklentilerini, ilişkisel motivasyondurumları ise kişinin çalışma grubuyla özdeşleşmesini ve çalışma grubu bağlamındakiözgüvenini kapsamaktadır. Anket verileri, Türkiye'deki 24 özel sektör kuruluşunda, her birifarklı çalışma grubunda istihdam eden 218 beyaz-yaka çalışandan toplanmıştır. Önerilenmodel, yapısal denklem modellemesi (YDM) metodu ile test edilmiş ve modelde yapılanminör değişikliklerle verilerin modele uyum sağladığı görülmüştür (Ï2 /df = 1.80, p=.00, GFI= .94, AGFI = .86, TLI = .91, CFI = .95, RMSEA= .06). Araştırmanın sonuçlarına göreçalışma grubunun bilgi paylaşımı ile ilgili normları, bilgi paylaşımı istekliliği ile ilişkilidir. Builişkiye, bilgi paylaşımı sonucunda oluşabilecek olumlu ve olumsuz beklentiler aracılıketmiştir. Hipotez edildiği üzere çalışma grubu bağlamındaki özgüven, dönüştürücü liderlik ilebilgi paylaşımı istekliliği arasındaki ilişkiye aracılık etmiştir. Prosedürel adalet algısı, hipotezedilen ilişkisel motivasyon durumları yerine araçsal motivasyon durumları ile ilişkilibulunmuştur. Araştırma bulguları bilgi paylaşma istekliliği ile bilgi paylaşma davranışıarasındaki ilişkiyi desteklemektedir. Bu çalışma bağlamsal faktörler ile bilgi paylaşmaistekliliği arasındaki ilişkiyi, motivasyon durumları aracılığıyla inceleyen ilk çalışmaolmuştur. Araştırmanın pratiğe yönelik katkıları da vardır. Sonuçlar, çalışma grubuyöneticilerinin dönüştürücü liderlik uygulamalarını benimsemelerinin, ve bilgi paylaşımınıdestekleyen grup normlarının oluşması ve devam etmesi için destek vermelerinin, çalışanbireylerde bilgi paylaşımı istekliliğini ortaya çıkarmadaki önemine dikkat çekmektedir.Anahtar sözcükler: Bilgi paylaşımı istekliliği, bağlamsal faktörler, motivasyon durumları,yapısal denklem modellemesi (YDM) | |
dc.description.abstract | This study aimed at examining the relationships between perceived contextual factorsand individuals? willingness to share knowledge and actual knowledge sharing with theirworkgroups. Instrumental and relational motivational states, through which contextualvariables were related to knowledge sharing willingness, were investigated. Instrumentalmotivational states involved positive and negative outcome expectancies of individualsregarding knowledge sharing, whereas relational motivational states included workgroupidentification and workgroup-based self esteem. Survey data were collected from 218 white-collar employees, each working in different workgroups in 24 different private businessorganizations in Turkey. Proposed model was tested through structural equation modeling(SEM). The model provided a good fit to the data with minor modifications (Ï2 /df = 1.80,p=.00, GFI = .94, AGFI = .86, TLI = .91, CFI = .95, RMSEA= .06). Results revealed thatworkgroup norms were associated with knowledge sharing willingness through the mediationof positive and negative outcome expectancies, as proposed. As hypothesized, workgroup-based self-esteem mediated the relationship between transformational leadership andknowledge sharing willingness. Even though not hypothesized, procedural justice was relatedto instrumental rather than the proposed relational motivational states. The willingness toshare knowledge was a strong predictor of the actual knowledge sharing behavior. This studywas the first attempt to identify key motivational states through which contextual variableswere related to knowledge sharing willingness. The study also had practical implications forworkgroup leaders such that practicing transformational leadership and providing support increating positive workgroup norms regarding knowledge sharing were important in elicitingknowledge sharing willingness and actual sharing behavior.Keywords: knowledge sharing willingness, contextual factors, motivational states, SEM. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Willingness to share knowledge with the workgroup: contextual antecedents, instrumental and relational motivational processes | |
dc.title.alternative | Çalışma grubu ile bilgi paylaşma istekliliği: bağlamsal önceller, araçsal ve ilişkisel motivasyon durumları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 158105 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190350 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |