Show simple item record

dc.contributor.advisorRenda, Günsel
dc.contributor.authorYilmazsoy, Asli Canan
dc.date.accessioned2020-12-08T08:04:30Z
dc.date.available2020-12-08T08:04:30Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/170264
dc.description.abstractCorporate investment in art is a global trend in today's business environment and pivotal for the firms' business strategies in order to enhance their organizational images and prestige. Currently, a great number of business firms, especially those in the financial sector, possess art collections and pursue regular art programs. These collections function in a variety of ways in the contemporary corporate culture and have a great potential to affect the art market. In this context, this thesis examines the art collections owned by the Turkish banks. The aim is to obtain a critical analysis concerning the collecting behavior of the banks, and in particular, to identify the motivations of the banks for forming and developing art collections, to determine whether and how these collections affect the promotion of Turkish art and artists, and also to explore the effects of the banks' commitment to art on their operations. The result of the study is discussed within the related literature and suggestions to the banks for the improvement of their collections and art programs are presented.
dc.description.abstractŞirketlerin sanata yatırım yapmaları, günümüz iş ortamında küresel bir eğilim olmakla birlikte, kurumsal imaj ve prestijlerini geliştirmek için oluşturdukları stratejileri açısından da çok önemlidir. Bugün, birçok şirket, özellikle de finansal sektördeki şirketler, sanat koleksiyonlarına sahiptirler ve düzenli sanat programları yürütmektedirler. Bu koleksiyonlar çağdaş kurum kültürü içinde çok farklı şekilde işlev görmekte ve sanat piyasasına etkileri yönünden de büyük bir potansiyele sahiptirler. Bu bağlamda, bu tez Türk bankalarının sahip olduğu sanat koleksiyonlarını inceler. Amaç, bankaların sanat koleksiyonerliğine dair eleştirel bir inceleme elde etmek, özellikle de bankaların sanat koleksiyonu oluşturma ve geliştirme amaçlarını ortaya çıkarmak, bu koleksiyonların Türk sanatı ve sanatçısını desteklemedeki rollerini irdelemek ve de sanatla ilişkilerin bankaların sektörel faaliyetlerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada elde edilen sonuçlar ilgili literatür içerisinde tartışılır, sanat koleksiyonlarının ve sanat programlarının geliştirilmesi için bankalara öneriler sunulur.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleCorporate investment in art: A critical inquiry into art collections of the Turkish banks
dc.title.alternativeŞirketlerin sanata yatırımı: Türk bankalarının sanat koleksiyonlarına dair eleştirel bir inceleme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmCorporate culture
dc.subject.ytmTurkish banking sector
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmArtistic works
dc.subject.ytmSponsorship
dc.subject.ytmCollection
dc.subject.ytmCollecting
dc.identifier.yokid337109
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240620
dc.description.pages295
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess