Show simple item record

dc.contributor.advisorMousseau, Michael
dc.contributor.authorAytaç, Selim Erdem
dc.date.accessioned2020-12-08T08:03:56Z
dc.date.available2020-12-08T08:03:56Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/170222
dc.description.abstractBu araştırma doğal kaynak zenginliğinin neden bazı ülkelerde güçlü anti-demokratik etkilere sebep olurken diğer bir takım ülkelerde böyle bir etkinin görülmediği sorusu üzerine kantitatif bir analiz sunmaktadır. Her ne kadar ilgili literatür genel olarak doğal kaynak zenginliğinin demokratik yönetim üzerindeki kötü etkilerini sistematik analizlerle göstermiş olsa da bazı ülkelerin bu etkilere karşı olan bağışıklığı hakkında sadece anekdotlara dayalı kanıtlar sunulmuştur. Mevcut tez bu konuyu sistematik olarak inceleyen ilk çalışma olup, soruya yeni bir değişken ile yanıt aramaktadır: toplumdaki sözleşmelere dayalı işlemlerin düzeyi, yani bireylerin ne derecede gelirleri, malları ve servisleri pazarda sözleşmelere dayalı işlemlerle elde ettiği. Kuramsal olarak ekonomik normlar teorisini baz alan çalışmanın ampirik sonuçlarına göre sözleşmelere dayalı işlemlerin yüksek düzeyde gerçekleştiği toplumlarda doğal kaynak zenginliğinin demokratik yönetim üzerindeki kötü etkileri diğer toplumlara göre çok daha az görülmektedir. Bu duruma neden olarak sözleşmelere dayalı işlemlerin yüksek düzeyde gerçekleştiği toplumlarda iltimasa dayalı ilişkilerin azlığı ve hukukun üstünlüğü ilkesinin toplumun ortak çıkarı olması öne sürülmektedir.
dc.description.abstractThis study presents a quantitative analysis on the question of why natural resource wealth has strong antidemocratic effects in some countries but not in others. Although the relevant literature acknowledges the perverse effects of natural resource wealth on democratic governance in general through systematic analyses, only anecdotal evidence has been presented regarding the immunity of some countries to this effect. This thesis is the first study to address this issue systematically by introducing a new variable: the level of market-contracting in a society, i.e. the degree by which individuals obtain their incomes, goods, and services by contracting on a market. Informed by the newly emerging economic norms theory, the empirical evidence suggests that societies with higher level of market-contracting are significantly less prone to the detrimental effects of natural resource wealth on democracy. This effect in such societies can be attributed primarily to a lack of patronage opportunities and a collective interest in the rule of law.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleWhy are some countries immune to the negative political effects of natural resource wealth: An empirical analysis
dc.title.alternativeNeden bazı ülkeler doğal kaynak zenginliğinin olumsuz siyasi etkileriyle karşılaşmazlar: Ampirik bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmClientelism
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmDemocratization
dc.subject.ytmNatural resources
dc.subject.ytmEconomic norms theory
dc.identifier.yokid345765
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249898
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess