A proposal for the interior layout and activity programming: the Children`s Museum within the Istanbul Archaeological Museums
dc.contributor.advisor | Aslan, Carolyn | |
dc.contributor.author | Varlier, Müfide Bige | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T08:02:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T08:02:45Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/170108 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, müze tasarımı ve müze eğitiminin ilişki ve etkileşimini anlamaya yönelik olup, ortaya çıkan bulguların Çocuk Müzesi örneği üzerinde uygulanmasıyla üç boyutlu somut bir sonuç elde etmeyi amaçlamaktadır. Doğru tasarım bir müzenin hedeflerine ulaşmasını sağlayabilir; müze tasarımı, müzenin ihtiyaç ve karakteriyle uyumlu olmalıdır. Bu tezin iki boyutu vardır: müze eğitimi ve müze tasarımı. Dolayısıyla, bu tez hem müze yöneticilerine, hem eğitimcilere hem de iç mekan tasarımcılarına hitap etmektedir. Örnek durum incelemesi olarak İstanbul Arkeoloji Müzesi içerisindeki Çocuk Müzesi ele alınmıştır. Okul gruplarının ve diğer ziyaretçilerin bu alanı daha verimli kullanmasını sağlamak amacıyla mekansal düzenlemeler yapılmasının yanı sıra eğitim faaliyetlerinin de geliştirilmesi gerekmektedir. Mekan düzenlemesinde gerekli değişikliklerin yapılabilmesi için ziyaretçilerin müze deneyimi hakkında bilgi sahibi olmamız gerekir; çünkü çocukların severek ziyaret edeceği bir model müze yaratmak ancak çocukların ne düşündüğünü ve ne istediğini bilerek olabilir. Bu amaçla gözlem, anket ve ropörtaj gibi metotlar kullanılmıştır. Araştırma iki ve üç boyutlu çizimlerle deateklenmistir; böylece müze eğitimi, özellikle bu amaç için tasarlanmış bir mekan içinde üç boyutlu bir şekilde incelenebilir. Son olarak Çocuk Müzesi'nin tasarlanmasıyla, uygulandığı takdirde çocukların keyifle vakit geçirip eğlenirken öğrendiği, gerekli eğitim enstrümanlarıyla donatılmış, eğlenceli eğitim aktiviteleriyle dolu dolu bir gün geçirebilecekleri ve zengin bir müze deneyimi kazanabilecekleri, yaşayan bir mekana ilk adımı atmış olacağız. | |
dc.description.abstract | The topic of this thesis is museum education in relation to the design of the museum. The correct design can help a museum achieve its goals, meaning that the design should be consistent with the requirements and characteristics of a museum with a specific function. This thesis has two dimensions: museum education and design and thus this project will appeal to museum managers, educators and architectural/interior designers. A specific case study consists of a proposal for the redesign of the Children?s Museum located within the Istanbul Archaeological Museums. This children?s museum requires refurbishment and the current design should be modified and improved to incorporate new theories and methods in museum education, as well as to solve some of the problems with the use of this area, especially by large school groups. Observation, surveys and interviews have been conducted within the museum to understand the experience of children in this environment, which helps to create a model children museum that the children see as appropriate and enjoyable. This research is supplemented with two and three dimensional drawings. In this case the museum education is analyzed in a three dimensional way as a specially designed interior space that will add to the value of the visitors? experience. In the end, I present a fully developed refurbishment plan for the `Children?s Museum,? which will, if carried out, provide the children with a living space, educational tools, exercises and fun activities that will increase the length of their concentration span. A redesign of this children?s museum could provide children with an enriched educational experience. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | A proposal for the interior layout and activity programming: the Children`s Museum within the Istanbul Archaeological Museums | |
dc.title.alternative | İç mekan düzenlemesi ve aktivite programlaması için bir öneri: İstanbul Arkeoloji Müzeleri bünyesinde yer alan Çocuk Müzesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Museology | |
dc.subject.ytm | Interior design | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Museum buildings | |
dc.subject.ytm | İstanbul Archeology Museum | |
dc.subject.ytm | Children's museum | |
dc.identifier.yokid | 354477 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 249889 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |