Show simple item record

dc.contributor.advisorBarlas, Dilek Can
dc.contributor.authorAydinlar, Ahmet Kerim
dc.date.accessioned2020-12-08T08:01:00Z
dc.date.available2020-12-08T08:01:00Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/169940
dc.description.abstractOsmanlı Devleti döneminde imtiyaz sahibi yabancı şirketler tarafında inşa edilip işletilen Anadolu demiryolları ağı, Cumhuriyet'in ilk yirmi senesi zarfında millileştirilmiş, büyük ölçüde de genişletilmiştir. Aynı dönemde, o vakte kadar önemsiz ve ikincil rolleri üstlenen Türk demiryolcular, demiryollarının idaresini tamamıyla kendi ellerine almışlardır. Bu tez yukarıda anlatılan değişimi inceleyerek Türkiye'de demiryolları işletmek için gerekli olan teknik altyapının nasıl oluştuğunu konu almaktadır. Özellikle Devlet Demiryolları İdaresi'nin kurulması, mesleki demiryolculuk eğitiminin geliştirilmesi ve teknoloji transferine yönelik çalışmalar ele alınmıştır. Tezin temel argümanı, bu üç alandaki koordine çalışmaların Türk Demiryolculuğunun doğuşunu mümkün kıldığıdır. Aynı zamanda bu tez, Devlet Demiryolları Teşkilatını inceleyerek, bunun Türkiye'deki ilk modern, büyük çaplı işletme olduğunu göstermeyi amaçlamaktadır.
dc.description.abstractThe Anatolian railroad network, which was built and operated by foreign concession holding companies in the Ottoman period, was greatly expanded and fully nationalised during the the first twenty years of the Turkish Republic. Moreover, Turkish railroaders, who had hitherto played insignificant roles in railroading, took over the management of these lines. This thesis deals with this transformation, in an attempt to understand how Turkish railroaders were able to run and expand the railroads. In this vein, it focuses on the creation of the State Railway Corporation, on the development of technical railroad training in Turkey, and on attempts to transfer technology from foreign railroading nations. This thesis argues that these three processes were critical in the birth of state-sector Turkish railroading. Moreover, this thesis examines the Turkish State Railway Corporation, in an effort to show that it was Turkey?s first large-scale modern business corporation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCreating a state corporation: Management, technical training, and technology transfer in the Turkish State Railways, 1923-1945.
dc.title.alternativeBir devlet işletmesi yaratmak: 1923-1945 döneminde, Devlet Demiryolları, nda işletmecilik, teknik eğitim, ve teknoloji transferi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTurkish Government Railways
dc.subject.ytmBusiness administration
dc.subject.ytmTechnology transfer
dc.subject.ytmTechnical education
dc.subject.ytmRailway transportation
dc.subject.ytmRailways
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmPublic management
dc.subject.ytmEconomic history
dc.identifier.yokid377316
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264826
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess