Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Carolyn Chabot
dc.contributor.authorBulut, Gül
dc.date.accessioned2020-12-08T08:00:23Z
dc.date.available2020-12-08T08:00:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/169879
dc.description.abstractBu tez çalışması, Türkiye'nin en seçkin devlet müzelerinden biri olan Hatay Arkeoloji Müzesi'ni incelemektedir. Müzenin eşsizliğinin temelinde, sahip olduğu mozaik koleksiyonunun kalitesi bulunmaktadır. Antakya ve yakın çevresinde bulunmuş olan mozaiklerin oluşturduğu bu zengin koleksiyon, müzeyi Tunus'daki Bardo Ulusal Müzesi'nden sonra dünyanın en zengin mozaik müzelerinden biri haline getirmiştir. Sofistikeliği, zenginliği ve refahı, ticaret ve ulaşım kavşakları üzerinde yeralmasıyla tanınan Antakya şehri tarih boyunca çok önemli bir konuma sahip olmuştur.Modern çağda müzeler depo ve milli ideolojinin aktarıcısı olarak görüldükleri için 1960'lara kadar müzeler koleksiyon odaklı bir politika izlemişlerdir. Postmodernizm ve postyapısalcılık gibi yeni felsefelerin ortaya çıkışı da müzelerin varlığını etkilemiştir. Günümüzde koruyucu, aktarıcı, ve yorumlayıcı rollerinin yanısıra müzeler, yaşam boyu öğrenme için de güçlü birer merkez olarak kabul edilmektedirler. Bu süreçte ziyaretçi beklentileri ve taleplerini karşılamak amacıyla müzeler ziyaretçileriyle karşılıklı iletişim kurmayı, onların müze deneyimlerini iyileştirmeyi ve daha geniş kitlelere ulaşmayı amaçlamışlardır. Böylelikle müzeler yeni fonksiyonlar, yaklaşımlar ve organizasyon yapılarında yeni bölümler geliştirmişlerdir. Bu yeni gelişmeler; eğitim programları, çeşitli sergileme teknikleri, pazarlama araçları ve teknikleri, ziyaretçi çalışmaları, üyelik ve gönüllülük programları ve çeşitli ziyaretçi hizmetleri gibi konuları kapsamaktadır.Bu bağlamda, bu tez çalışması kapsamında Hatay Arkeoloji Müzesi'nde müze-ziyaretçi etkileşiminin kurulmasının ve müze deneyiminin geliştirilmesinin gerekliliği savunulmuş ve saptanan ihtiyaçlar doğrultusunda olası müze hizmetleri önerilmiştir. Mozaik koleksiyonu ve bölgenin kültürel ve tarihsel önemi, ziyaretçilere daha iyi ve uygun bir yöntemle anlatılmalıdır. Bu bakımdan, eğitim ve iletişim araçlarının bir formu özellikle vurgulanmalı, bir mozaik rehberi oluşturulmalıdır.
dc.description.abstractThis study examines the Hatay Archaeological Museum, one of the most distinguished state museums in Turkey. The Museum?s uniqueness, indeed, lies in the quality of its rich mosaic collection comprised primarily of mosaics from ancient Antioch and its immediate vicinity, which rend the Museum one of the richest mosaic museums in the world, second after the Bardo National Museum of Tunisia. The city of Antioch was a vital metropolis known for its sophistication, for its wealth and prosperity, and for its setting along trade and communication crossroads.Since museums have been regarded as storage rooms and transmitters of national ideology in the modern era, they have been collection-oriented until the 1960s. The emergence of new philosophies, such as post-modernity and post-structuralism, affected the ontology of museums as well. In addition to their role of preserving, transmitting, and interpreting, in the present day, museums are also recognized as powerful centers for lifelong learning. Responding to the demands and expectations of the public, museums have developed new functions and approaches, and consequently, new departments in their organizational structures in order to establish mutual communication with their visitors, to enhance the museum experience for visitors, and to reach out to wider audiences. New developments include education programs, varied exhibition techniques, marketing tools and techniques, visitor studies, membership and volunteer programs, and diverse visitor facilities.In this context, this study asserts the necessity of the establishment of museum-visitor interaction and the enhancement of the museum experience at the Hatay Archaeological Museum through determination of the needs, and suggestions for possible museum offerings. The mosaic collection and the cultural and historical significance of the region should be communicated better in an appropriate way. In this regard, one form of education and communication tool is particularly emphasized: the production of a mosaic guidebook.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüzeciliktr_TR
dc.subjectMuseologyen_US
dc.titleEnhancing the museum experience: The case of the Hatay Archaeological Museum
dc.title.alternativeMüze deneyiminin geliştirilmesi: Hatay Arkeoloji Müzesi örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAnadolu Medeniyetleri ve Kültürel Miras Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMuseology
dc.subject.ytmMuseums
dc.subject.ytmMuseum education
dc.subject.ytmExhibition
dc.subject.ytmHatay Archaelogy Mueseum
dc.subject.ytmHatay-Antakya
dc.identifier.yokid380802
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264830
dc.description.pages273
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess