Show simple item record

dc.contributor.advisorPulhan, Gül
dc.contributor.authorDuyulmuş, Bige
dc.date.accessioned2020-12-08T07:58:57Z
dc.date.available2020-12-08T07:58:57Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/169742
dc.description.abstractBu çalışmada 1990 sonrası Türkiye'de özel sektörün kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal vakıfçılık politikalarını uygulama davranışlarının kültür sektörü ile ilişkisi ve üzerindeki etkisini incelemek hedeflenmiştir. Özel sektör ve kültür sektörü arasındaki ilişkinin yapı taşlarını ve gelişimini anlamak adına, ilgili yazın taramaları sonucunda kavramsal çerçeve üç başlık altında incelenmiştir: (a) Vakıfçılık ve Kültür ve Sanat Patronajı, (b) Kurumsal Kimlik, İmaj ve İtibar ve (c) Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Vakıfçılık. Bugünün şartlarını hazırlayan kavramsal zeminin anlaşılmasıyla, kültür sektörünün finansal ve yönetimsel anlamda özel sektörün kurumsal sosyal sorumluk, kurumsal vakıfçılık stratejileri ve üçüncü sektör (kar amacı gütmeyen sektör ya da sivil toplum) gelişiminden oldukça etkilendiği ortaya çıkmıştır. Kurumsal sosyal sorumluluk ve kar amacı gütmeyen sektör kavramlarının doğum yeri olan ABD bir örnek olarak Türkiye ile karşılaştırma içerisinde incelenmiştir. Bu çalışma ile özel sektör ve kültür sektörü arasındaki ilişkideki motivasyonları ve etkileşimleri ortaya çıkararak bir ihtiyaç analizi sunulması ve ilgili yazına katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Özel sektör ve kültür sektörü yakınlaşmasının öncüsü olarak Koç Holding şirketleri ve Vehbi Koç Vakfı kültür ve sanat faaliyetleri bir vaka çalışması olarak ele alınmıştır. Çalışma Koç grubunun kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal vakıfçılık stratejilerinin dönüşümünü hedef alan bir öneri sunumu ile sonlandırılmıştır. Çalışmanın sonuç bölümünde kültür sektöründe etkin, bir özel sektör kuruluşu ile ilişkili kurumsal bir vakıf olan Vehbi Koç Vakfı özelinde kurum dışı faktörleri inceleyen bir PEST analizi ve iç faktörleri ortaya koyan bir SWOT analizi sunulmuştur.
dc.description.abstractThe present study aimed at analyzing the private sector?s behavior in implementing corporate social responsibility and corporate philanthropy policies after 1990s which have considerable effects on the development of the cultural sector in Turkey. In order to understand the development of the relationship between the private and cultural sectors, related conceptual phenomena were explored through studying literature which focused respectively on three main headings: (a) Philanthropy and Patronage for Arts and Culture, (b) Corporate Identity, Image and Reputation and (c) Corporate Social Responsibility and Corporate Philanthropy. In light of the results from the analysis of conceptual background, it was found that cultural sector?s financial and managerial sustainability is influenced extensively from the strategies of corporate social responsibility, corporate philanthropy and non-profit organizations. As a role model Turkey is analyzed in comparison with the United States, the birthplace of notions such as corporate social responsibility and non-profit sector. This study is expected to contribute to the literature by uncovering the motivations and impact of the private sector interaction with the cultural sector and thus demonstrating the needs. The study ends with a specific suggestion targeting the transformation of Koç?s corporate social responsibility and corporate philanthropy strategies. I provide a PEST analysis to show the external factors along with a SWOT analysis displaying the internal factors affecting the Vehbi Koç Foundation as a private corporate philanthropist in the cultural sector.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüzeciliktr_TR
dc.subjectMuseologyen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleA critical inquiry: The impact of corporate social responsibility and corporate philanthropy on the development of the cultural sector in Turkey with the case analysis of Koç Holding and the Vehbi Koç Foundation
dc.title.alternativeKurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal vakıfların Türkiye'de kültür sektörünün gelişimine etkisi hakkında bir analiz: Koç Holding ve Vehbi Koç Vakfı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAnadolu Medeniyetleri ve Kültürel Miras Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate sector
dc.subject.ytmFoundations
dc.subject.ytmHoldings
dc.subject.ytmVehbi Koç Foundation
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmKoç Holding
dc.subject.ytmCultural effect
dc.subject.ytmResponsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmCultural capital
dc.subject.ytmPrivate sector
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.identifier.yokid396917
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296201
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess