dc.contributor.advisor | Rumelili Sancak, Bahar | |
dc.contributor.author | Anderson, Ingrid | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T07:53:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T07:53:51Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/169241 | |
dc.description.abstract | Küreselleşmenin bir sonucu olarak karşılıklı bağımlılığın artması, küresel düzeyde yeni yönetişim biçimlerini ortaya çıkardı. Belirsiz ve informel kurallar, çoklu ve örtüşen otoriteler ve yargı alanları, ve güçlü devlet-dışı aktörlerin yükselişi ile nitelenen küresel yönetişim, ciddi meşruiyet sorunları yaratmaktadır: aktörler arasında iktidar eşitsizliğinin artması, karar süreçlerinin ve sonuçlarının perdelenmesi, ve ulusal toplulukların demokratik temellerinin parçalanması, vb. Var olan literatür üzerine inşa edilen bu tez, önce küresel yönetişimin meşruiyetini incelemek üzere üç ayaklı bütüncül bir çerçeve öneriyor: 1) girdi: siyasal eşitlik temelli kamusal bir vizyon; 2) süreç: idari yargı denetimleri; 3) çıktı: dinamik hesap verme mekanizmaları. Sonra bu çerçeveyi Milenyum Kalkınma Hedefleri (MKH)'nin küresel, uluslararası, ulusal ve yerel katmanlarda meşruiyetini ölçmekte kullanıyor. Bu bütüncül ve çokkatmanlı analiz, farklı katmanlarda karşılaşılan zorluklara ışık tutmaktadır. Küresel düzeyde iktidar eşitsizlikleri MKH'nin tanımına da yansımaktadır, zayıf otoriteler Kuzey örgütlerinin süreci belirlemesine izin vermektedir, ve hesap verebilirlik kanallarının zayıflığı kararlardan etkilenen halkların hesap sormasını engellemektedir. Uluslararası düzeyde, kaynaklar etki gücünü belirlemekte ve gözetim bu süreçler için çok uygun olmayan aktörler tarafından yapılmaktadır. Ulusal ve yerel düzeylerde, kapsayıcılık ve yetkilendirme eksikliği programların tanımlanmasını ve müdahalelerin şekillenmesini zorlaştırmaktadır; ve piyasa aktörlerinin oynadığı rol, MKH'nin asıl kamusal amacına dair kuşku uyandırmaktadır. Anahtar Sözcükler: küresel yönetişim, meşruiyet, siyasal eşitlik, uluslararası kurumsallaşma, çok-katmanlı yönetişim, idari yargı, küresel hesap verebilirlik, milenyum kalkınma hedefleri | |
dc.description.abstract | The augmentation of interdependence brought about by globalization gave rise to new modes of governance at the global level. Global governance, which is characterized by unclear and informal rules, multiple and overlapping authorities and jurisdictions, and the rise of powerful non-state actors, poses serious legitimacy challenges: the amplification of power inequalities among actors, the obfuscation of decision-making processes and outcomes, and the disruption of democratic underpins of national societies. Building on the existing literature, this thesis develops a holistic framework to evaluate the legitimacy of global governance based on three pillars: 1) input, a public vision grounded on political equality; 2) process, administrative law controls, and 3) output, dynamic accountability mechanisms. The framework is then applied to assess the legitimacy of Millennium Development Goals (MDGs) at the global, international, and national and local levels. This holistic and multi-level analysis brings to light the specific challenges encountered at different levels of interaction. At the global level, power imbalances are reflected in the definition of the MDGs; weak authority allows Northern organization to dictate the process and weak accountability links prevent affected publics from holding leading actors responsible. At the international level, resources denote influence and oversight is carried out by actors not best-positioned to control processes, which leads to serious principal-agent accountability problems. At the national and local levels, lack of inclusiveness and empowerment tarnishes the definition of programs and the shaping of interventions, and the involvement of private actors brings into question the very public purpose of the MDGs. Keywords: global governance, legitimacy, political equality, international institutionalization, multi-level governance, administrative law, global accountability, millennium development goal | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | The legitimacy of global governance: A holistic and multi-level analysis of the millennium development goals | |
dc.title.alternative | Küresel yönetişimin meşruiyeti: Milenyum kalkınma hedeflerinin bütünlükçü ve çok katmanlı incelemesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | United Nations Development Program | |
dc.subject.ytm | Governance | |
dc.subject.ytm | Globalization | |
dc.subject.ytm | Opportunity equality | |
dc.subject.ytm | Equality | |
dc.subject.ytm | Administrative Law | |
dc.subject.ytm | Legitimacy | |
dc.subject.ytm | Milennium Development Goals | |
dc.identifier.yokid | 449863 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345938 | |
dc.description.pages | 332 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |