Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz Özbağcı, Şuhnaz
dc.contributor.authorTuncay, Atilla İlker
dc.date.accessioned2020-12-08T07:53:48Z
dc.date.available2020-12-08T07:53:48Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/169236
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye'deki öne çıkan siyasi partilerin bir siyasal iletişim aracı olarak sosyal medyayı nasıl kullandıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. 2000'li yıllardan sonra son derece hızlı bir şekilde gelişen bilişim teknolojileriyle birlikte ortaya çıkan sosyal medya kavramının Facebook, Twitter ve YouTube gibi önemli sosyal medya araçlarının siyasal iletişim amacıyla kullanımı da etkilemiş, en önemli amacı insanlarla etkileşime geçerek siyasi destek sağlamak olan siyasal iletişim kavramına yeni boyutlar katmıştır. Bu nedenle çalışmada, ülkemizde siyasete yön veren üç parti olan Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP), Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) ve Milliyetçi Hareket Partisi'nin (MHP) liderlerinin sosyal medya hesapları aracılığıyla siyasi destek sağlama amaçlı izledikleri yöntemlerin içerik analizi mesajların içerdiği konular ve söyleniş teknikleri temel alınarak yapılmıştır. Bununla beraber, çalışmada sosyal medyanın farklılığının ve bulunduğu önemli pozisyonun kaynağı olan geri bildirim oranlarının da istatistiksel verileri hesaplanmış, böylece sosyal medyada bu partilerin hesapları ile etkileşime geçenlerin iletişim öğelerindeki hangi özelliklere önem verdiği incelenmiştir. Bu incelemenin metodolojik odağı niceldir ve kullanılan iki ana veri toplama ve veri analiz yöntemi vardır. İlki, Türk siyasal liderlerinin sosyal medya hesapları üzerinde yapılan sayısal araştırma, ikincisi ise mevcut istatistikler ve belgelerin ikincil analizidir. İncelemenin sonunda, çevrimiçi katılımcıların bir siyasal iletişim aracı olarak kullanılan sosyal medya hesaplarında mesajların belirtilme şekilleri veya belirli dil özellikleri yerine içeriğe önem verip konuları temel alarak değerlendirmelerini gerçekleştirdikleri anlaşılmıştır.nahtar Sözcükler: Adalet ve Kalkınma Partisi, AKP, Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet Halk Partisi, CHP, Kemal Kılıçdaroğlu, Milliyetçi Hareket Partisi, MHP, Devlet Bahçeli, sosyal medya, siyasal iletişim, Türk siyasal kültürü, Facebook, Twitter, YouTube, geri bildirim, içerik, mesaj değişkenleri
dc.description.abstractThis study aims to examine the use of social media by Turkish Political Parties as a tool for political communication. Since the development of online technologies that began in the early 2000?s, the use of online communication has increased dramatically. Social media tools like Facebook, Twitter and YouTube have become crucial tools of communication for political parties. As the concept of political communication has the ultimate goal of interacting with people in order obtain electoral support, this thesis will mainly focus on the subject and collocutor contents and the specific language characteristics that Turkish political parties and leaders possess and use in their social media accounts in order to obtain online participation and support. As well as the content usage of the sources, the feedback proportions of the followers and subscribers, which give social media its unique position, will also be analyzed in order to apprehend the characteristics, norms and values to which Turkish social media users give importance. Two main methods of data collection and analysis are employed in this thesis: (1) the quantitative analysis of social media in order to define the contents and feedback used in the accounts of Turkish political leaders, and (2) secondary analysis of the existing statistics and documents. Analysis shows that social media participants positively evaluate online messages based on their content, not their means of transmission or the use of specific set of language skills.Keywords:Justice and Development Party, AKP,Recep Tayyip Erdoğan,RepublicanPeople's Party,CHP, Kemal Kılıçdaroğlu, Nationalist Action Party, MHP, Devlet Bahçeli,social media, political communication, Turkish political culture, Facebook, Twitter, YouTube,feedback, content, message variables.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleThe use of social media by Turkish political parties as a tool for political communication
dc.title.alternativeTürkiye'deki siyasi partilerin bir siyasal iletişim acarı olarak sosyal medyayı kullanımları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmPoliticians
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmYou Tube
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmBahçeli, Devlet
dc.subject.ytmKılıçdaroğlu, Kemal
dc.subject.ytmErdoğan, Recep Tayyip
dc.identifier.yokid450030
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345943
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess