The impact of legal education on the political tolerance of law students towards kurds
dc.contributor.advisor | Zenginobuz, Fatoş | |
dc.contributor.author | Yüksel, Fulya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T07:52:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T07:52:32Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/169111 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, hukuk öğrencilerinin aldığı hukuk eğitiminin öğrencilerin siyasi tolerans düzeylerine etkisini analiz etmektedir. Bu bağlamda, Kürtlerin siyasi talepleri bir vaka olarak alınarak bu taleplere yönelik yaklaşımlar üzerinden hukuk eğitiminin siyasi tolerans üzerindeki etkisi irdelenecektir. Bu tez, hukuk öğrencilerinin, özellikle de son sınıf hukuk öğrencilerinin, düzeni korumaya yönelik hareket etmeye daha eğilimli olduklarını ortaya koymaktadır. Bu bağlamda, Kürtlerin taleplerini kurulu düzene bir tehdit olarak algılama eğilimi gösteren Hukuk öğrencilerinin, Kürtlerin hak ve taleplerine daha az siyasi tolerans gösterdiklerini bir argüman olarak sunmaktadır. Bunun dışında, devletin bu taleplere yönelik duruşunun hukuk öğrencilerinin bu talepleri kurulu düzene tehdit olarak algılayıp algılamamasında çok önemli rol oynadığını iddia etmektedir. Buna paralel olarak, hukuk öğrencilerinin devlet tarafından desteklenmeyen ve uygulamaya konulmayan talepleri tehdit olarak algılayarak bu taleplere karşı tolerans göstermediklerini öngörmektedir. Bu tezin temel bulgusu, son sınıf hukuk öğrencileri, Kürtlerin hak ve taleplerine karşı çıkışlarını devletin bekası, düzenin korumanın önemi gibi söylemlerle desteklerken, diğer öğrencilerin yaklaşımlarının bu tür söylemlerden bağımsız olmasıdır. Bu doğrultuda, bu çalışma, Kürtlerin hak ve taleplerine ilişkin hukuk öğrencilerinin kullandıkları söylemlerle hukuk-dışı bölümlerdeki öğrencilerin söylemleri arasında bir fark olduğunu ve bu farkta hukuk öğrencilerinin almış oldukları hukuk eğitiminin bir rolü olabileceğini iddia etmektedir. | |
dc.description.abstract | This thesis analyzes the impact of legal education on the political tolerance of Law students. By scrutinizing their approaches and perspectives toward particular political demands and rights of Kurds, I will try to understand if legal education plays a role in the formation of their political tolerance. It is the argument of this thesis that the Law students, especially senior Law students are inclined to act with a sense to protect the order; thus, they may be less tolerant of the demands of Kurds if they think that it would constitute threat for the established order. Besides, I claim that the stance of state plays a key role for the Law students in drawing a conclusion on whether granting a right to Kurds challenge the order or not. Correspondingly, I argue that the Law students may show intolerance towards demands of Kurds that have not been supported by the state and put into practice yet. The main finding of the study is that while the senior Law students substantiate their objections to the particular political demands using the rhetoric of state?s permanence and importance of the protecting the order, other students? responses seem to be free of those certain type of discourses. Thus, the thesis argues that legal education may play a role in shaping the political tolerance of Law students. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | The impact of legal education on the political tolerance of law students towards kurds | |
dc.title.alternative | Hukuk öğrencilerinin aldıkları hukuk eğitiminin öğrencilerin siyasi tolerans düzeylerine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10017500 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 448525 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Sosyoloji Bilim Dalı |