Show simple item record

dc.contributor.advisorTiyek, Ramazan
dc.contributor.authorCan, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-08T07:51:19Z
dc.date.available2020-12-08T07:51:19Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/169003
dc.description.abstractTükenmişlik sendromu bireysel ve örgütsel anlamda yıkıcı etkileri olan ve özellikle hizmet sektöründe çalışanların verimliliğini olumsuz anlamda etkileyen bir olgudur. Hizmet sektöründe daha sık görülmesinde, çalışanların işlerini yaparken strese daha çok maruz kalmaları etkili olmaktadır. Bir eğitim sektörü olan üniversitelerde görev yapan akademisyenler de hizmet sektöründe çalışan bireyler oldukları için tükenmişlik sendromuna maruz kalabilmektedirler. Bu çalışmada, Kırklareli Üniversitesi'nde görev yapan akademik personelin yaşadığı tükenmişlik düzeylerini belirlemek, bazı değişkenler ile tükenmişlik arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve tükenme sorununun kaynağını tespit ederek, tükenme sorununa çözüm önerileri getirmek amaçlanmıştır. Çalışmada akademik personelin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı hissi alt boyutları açısından düşük düzeyde tükenme yaşadıkları belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda akademisyenlerin yaşadığı tükenmişliği azaltabilecek görüş ve önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractBurnout syndrome is a phenomenon which has individual and organisational devastating impacts and affects the efficiency of particularly service sector workers negatively. More stress exposure is the reason of the frequency in the service sector. Academics may also be exposed to burnout syndrome as they are members of the service sector. In this study, determining the burnout level of the academics working at Kirklareli University, finding solutions to the problem by determining the reason of the burnout and the correlation between some variables and the burnout is aimed. In the study, academics' are found to experience low-levelled burnout in terms of sub dimensioned emotional burnout, desensitisation and low personal success sense. At the end of the study, opinions and suggestions are made to lower the academics' burnout.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAkademik personelin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi, Kırklareli Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeA study on burnout levels of academic personel working at public universities, Kırklareli Universty example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmKırıkkale
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmAcademicians
dc.subject.ytmBurnout
dc.identifier.yokid10083715
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396595
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess