Show simple item record

dc.contributor.advisorÇöleri, Sinem
dc.contributor.advisorÖzkasap, Öznur
dc.contributor.authorNizamoğlu, İrem
dc.date.accessioned2020-12-08T07:50:02Z
dc.date.available2020-12-08T07:50:02Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/168867
dc.description.abstractAraçlar arası ağlar sürücünün erişimi dışındaki bilgileri kullanarak yolcuların güvenliğini arttırmayı amaçlamaktadır. Fakat etkili ve güvenilir bir ağ kon- trol protokolü tasarlamak için devamlı değişen ağ yapısı ve sürekli olmayan bağlantılar dikkate alınmalıdır. Bu çalışmada araçlar arası ağlar için, yeni geliştirilmiş olasılık işlevleri kullanarak karşı şeritteki araçlardan yararlanan, yoğunluk uyarlamalı, yayılımcı bilgi dağıtma protokolü (EpiDOL) öneriyoruz. EpiDol?un verimliliğini, SUMO ortamında yaratılmış gerçekçi trafik izler- iyle ile ns-3 benzetimcisinde farklı yogunluktaki ağlarda benzetimledik. Bu benzetimleri verimlilik, uçtan uca gecikme, maliyet ve karşı şeritin kullanım oranı ölçütlerini kullanarak inceledik. Sonuç olarak EpiDOL?un az yogunluklu ortamlarda ,%90?dan fazla verimliliğe, yüksek yoğunluklu ağlarda ise herhangi bir ilave maliyet olmaksızın %75 verimliliğe ulaştığını gördük. Verimlilik bakımından karşılaştırıldığında EpiDOL daha önce önerilen Edge-Aware pro- tokolünden %10 , DV-CAST protokolünden %40 ve DAZL protokolünden %50 daha başarılı olmuştur. EpiDOL?ün performansını attırmak için Kanal Yoğunluk Oranını ve paket alış hızını paratmetre olarak kullanan erim uyar- lama özelliği ekledik. Bu özellik yüksek yoğunluklardaki verimliliğimizi %25 oranında iyileştirdi.
dc.description.abstractVehicular ad-hoc networks (VANETs) aim to increase the safety of passen- gers by making information available beyond the driver?s knowledge. The challenging properties of VANETs such as their dynamic behavior and inter- mittently connected feature need to be considered when designing a reliable communication protocol in a VANET. In this thesis, we propose an epidemic and density adaptive protocol for data dissemination in vehicular networks, namely EpiDOL, which utilizes the opposite lane capacity with novel prob- ability functions. We evaluate the performance in terms of end-to-end delay, throughput, overhead and usage ratio of the opposite lane under different vehicular traffic densities via realistic simulations based on SUMO traces in ns-3 simulator. We found out that EpiDOL achieves more than 90% through- put in low densities, and without any additional load to the network 75% throughput in high densities. In terms of throughput EpiDOL outperforms the Edge-Aware, DV-CAST and DAZL protocols 10% , 40%, 50% respect- ively. To achieve high throughput performance regardless to density level, we proposed a range adaptivity feature which utilize two channel statistics Channel Busy Ratio (CBR) and reception rate. This feature improved our throughput by 25% in higher densities.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleEpidemic density adaptive data dissemination exploiting opposite lane in VANETs
dc.title.alternativeAraçlar arası ag'da karşı şeritteki araçlardan yararlanan, yogunluk uyarlamalı, yayılımcı bilgi dagıtımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10013039
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332205
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess