Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Oğuzhan
dc.contributor.advisorYemez, Yücel
dc.contributor.authorBaytaş, Mehmet Aydin
dc.date.accessioned2020-12-08T07:49:40Z
dc.date.available2020-12-08T07:49:40Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/168809
dc.description.abstractİnsan uzuvlarının konumunu ve hareketini bilgisayarla görme yoluyla algılayan cihazlar yakın zamanda yaygınlaşmış ve insan hareketini asıl girdi yöntemi olarak kullanan yeni arayüzlere olanak tanımıştır. Bu arayüzlerin tasarımı ve geliştirmesi insan vücudunun hareketleri üzerine bilginin temsilini, yaratılmasını ve manipulasyonunu destekleyen programlama araçları gerektirir. Kullanılabilirlik ve bireyler arasındaki fiziksel farklar gibi faktörler göz önünde bulundurulduğunda, ideal olarak bu araçlar tasarımcı ve geliştiricilerin yanında son kullanıcıları da hedeflemelidir.Bu tez, son kullanıcı tarafından iskelet modelleme yoluyla çalışan bilgisayarla görme tabanlı girdi cihazları için arayüz geliştirmeyi destekleyen bir yazılımın tasarımın, geliştirme, yayım ve değerlendirme süreçlerini belgelemektedir. Yazılım, programlama deneyimi olmayan son kullanıcıların vücut hareketleri ile kendi amaçlarına hizmet eden bilgisayar uygulamalarını kontrol etmelerine olanak tanımakta ve ayrıca hareket tabanlı arayüz tasarımcıları ve geliştiricileri için tasarımlarını deneyimleyerek değerlendirebilecekleri bir hızlı prototipleme aracı sağlamaktadır.
dc.description.abstractDevices that sense the alignment and motion of human limbs via computer vision have recentlybecome a commodity; enabling a variety of novel user interfaces that use human gesture as themain input modality. The design and development of these interfaces requires programming toolsthat support the representation, creation and manipulation of information on human body gestures.Following concerns such as usability and physical differences among individuals, these tools shouldideally target end-users and designers as well as professional software developers.This thesis documents the design, development, deployment and evaluation of a software applicationto support gesture authoring by end-users for skeletal tracking vision-based input devices. Thesoftware enables end-users without programming experience to introduce gesture control tocomputing applications that serve their own goals; and provides developers and designers of gesturalinterfaces with a rapid prototyping tool that can be used to experientially evaluate designs.KeywordsHotspotizer; gestural interaction; gesture authoring; visual programming; end-user development;interface prototyping; mid-air gestures; perceptual interaction; Kinect.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleEnd-user authoring of mid-air gestural interactions
dc.title.alternativeSon kullanıcıların havada yapılan hareketlere dayalı arayüzler oluşturması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTasarım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUser interface elements
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmUser interface systems
dc.subject.ytmInterfaces
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmGraphical user interface
dc.subject.ytmComputer aided design
dc.subject.ytmComputer aided software
dc.identifier.yokid10050763
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375409
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess