Show simple item record

dc.contributor.advisorAycan, Zeynep
dc.contributor.authorSandal, Cemre
dc.date.accessioned2020-12-08T07:49:36Z
dc.date.available2020-12-08T07:49:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/168804
dc.description.abstractBu çalışma, düzenleyici odak, rol model hakkındaki bilgiyi seçici yürütme, rol model değerlendirmesi, liderlik kaygısı ve liderlik motivasyonu arasındaki ilişkileri incelemektedir. Çalışmadaki veriler değişik mesleklerdeki araştırma sırasında aktif çalışan ve çalışmayan kişilerden toplanmıştır. Bulgular, önlem düzenleyici odaklılığın liderlik motivasyonunu olumsuz yordadığını, teşvik düzenleyici odaklılığın ise liderlik motivasyonunu olumlu yordadığını göstermiştir. Bunun yanı sıra, rol model değerlendirmesinin teşvik düzenleyici odaklılıkla liderlik motivasyonu arasındaki ilişkiye aracılık ettiği bulunmuştur. Liderlik kaygısı da teşvik düzenleyici odaklılık ve rol model değerlendirmesi arasındaki ilişkide düzenleyici rol oynamıştır. Beklentinin aksine, rol model hakkındaki bilgiyi seçici yürütmenin hiçbir değişkenle ilişkisi bulunmamıştır. Çalışmanın kuramsal önemi ve pratik uygulamaları tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the present study was to investigate the relations among regulatory focus, selective information processing about role models, role model evaluation, fear of leadership and motivation to lead. The data were collected from 248 currently employed and 77 currently not employed people. Findings indicated that prevention focus was negatively correlated with motivation to lead, whereas promotion focus was positively correlated with motivation to lead. Moreover, role model evaluation mediated the relation between promotion focus and motivation to lead. In addition, fear of leadership moderated the relation between promotion focus and role model evaluation. Contrary to our expectations, selective information processing about role model did not correlate with any of the variables. Theoretical and practical implications of the findings are discussed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleMotivation to lead: The role of regulatory focus, role models and fear of leadership
dc.title.alternativeLiderlik motivasyonu: Düzenleyici odak, rol modeller ve liderlik kaygısının rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10056149
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448520
dc.description.pages51
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess