The effect of school start age and readiness for school on verbal ability acquisition
dc.contributor.advisor | Ertaç, Seda | |
dc.contributor.author | Mumcu, İpek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T07:49:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T07:49:32Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/168799 | |
dc.description.abstract | Kaynaklar okula başlarken yaşça büyük olanların, okulda küçük olanlardan daha yararlı sonuçlar elde ettiklerini bildirilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye'de ilköğretimin ilk iki yılı boyunca, çocuğun okula başlama yaşının öğrenme neticelerine etkisini inceledim. Okula başlama yaşının etkisini testin yapıldığı yaşın ve okulda geçirilen zamanın etkisinden soyutlamak için bulgum olan doğrusal doğal olgunlaşma sürecinden faydalandım. Yaşça büyük ve küçük okula başlayanları tespit etmek için, okula başlama yaşındaki dışsal değişim kaynağı olarak okula giriş için belirlenen doğum tarihindeki ayırma kuralını kullandım. Bunun yanı sıra, okula başlama yaşının etkisindeki potansiyel heterojeniteyi açıklamak adına annelerin algısına dayanan, çocukların okula hazır olma ölçeğini dahil ettim. Okula başlarken yaşça büyük olmanın sözel kabiliyet edinimi üzerinde olumlu ve anlamlı ölçüde büyük bir etkiye sahip olduğunu buldum. Nispeten okula başlarken yaşça küçük olanlar ve örgün eğitim için hazır olmayanlar az ilerleme göstermektedir. Sonuçlar, ebeveyn kaygılarını ve ebeveynlerin okula geç başlatma kararını onaylayan, okula giriş için doğum tarihindeki ayırma kuralının önceki bir tarihe çekilmesinin düşük öğrenme neticeleriyle ile ilişkili olabileceğini düşündürmektedir. | |
dc.description.abstract | Older entrants are reported, in the literature, to attain more beneficial outcomes in school than the younger entrants. In this study, I analyze the effect of school starting age on the child's learning outcomes through the first two years of primary school in Turkey. I exploit my finding of linear natural maturation process to disentangle the school starting age effect from the age at testing and time in school effect. I use the sharp date of birth cutoff for school entrance as a source of exogenous variation in school starting age, to identify the older and younger entrants. I also incorporate a distinctive measure of mother's perceptions of children's readiness for school to account for potential heterogeneity in the effect of school starting age. I find that being older at school entrance have positive and significantly large effect on the verbal acquisition. Whereas, children who start school relatively young and rated to be not ready for formal education make the least progress. Results suggest that the move to an earlier date of birth cutoff rule for school admissions may be associated with lower learning outcomes, confirming parental concerns and decision of delayed entrance. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effect of school start age and readiness for school on verbal ability acquisition | |
dc.title.alternative | Okula başlama yaşının ve okula hazır olmanın sözel kabiliyet edinimindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İktisat Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Latency period | |
dc.subject.ytm | Verbal intelligence | |
dc.subject.ytm | Readiness | |
dc.subject.ytm | Verbal ability | |
dc.identifier.yokid | 10060515 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 419549 | |
dc.description.pages | 44 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |