Mehmet Fuat Köprülü`nün II. meşrutiyet dönemi milli tarih ders kitapları
dc.contributor.advisor | Asılsoy, Abdülkerim | |
dc.contributor.author | Altay, Aylin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T07:45:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T07:45:44Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/168410 | |
dc.description.abstract | Fuat Köprülü'nün eseri olan Milli Tarih ders kitapları 1337 yılında II. Meşrutiyet dönemi müfredat programına uygun olarak, ilkokullarda okutulmak üzere Türkçülük bakış açısıyla, modern tarihçilik metotlarına uygun olarak dört cilt halinde yazılmıştır. Biz öncelikle elimizdeki Milli Tarih ders kitaplarını latinize ettik ve 1329 Maarif Nezareti Mekatib-i İbtidaiye Ders Müfredatı ile ona bağlı olarak hazırlanmış olan 1337 tarihli devre-i mutavassıta ve devre-i aliyye ders kitaplarını konu ve dikkat edilmesi gereken hususlara uygunluğu konusunda karşılaştırıp değerlendirmelerde bulunduk. Bilindiği üzere Fuat Köprülü, yaptığı çalışmalar ve tarihçiliğe getirdiği yeniliklerle çok mahir ve öncü bir ilim insanıdır. Türk tarihçiliğine kazandırdığı kendi usulünü eserlerinde ustaca uygulamıştır. Milli Tarih ders kitapları da buna verilecek en iyi örneklerdendir. Fuat Köprülü, Türk milliyetçiliğine büyük hizmetlerde bulunmuştur. Milli Tarih ders kitapları isminden de anlaşılacağı üzere Türk milliyetçiliği bakış açısı ile yazılmış ve milli kimliğini tanıyan, milli değerlerini bilen Türk milliyetçisi vatandaşlar yetiştirmeye hizmet etmiştir. Biz çalışmamız sayesinde bir dönemin ders kitaplarına ışık tuttuğumuza inanıyoruz ve geçmişimizde okutulmuş olan Tarih ders kitaplarını günümüze taşımanın sevincini yaşıyoruz. | |
dc.description.abstract | The National History textbooks, the work of Fuat Köprülü, In accordance with the curriculum of the constitutional period, it was written in four volumes in accordance with modern historiography methods, from a Turkism point of view, to be read in primary schools. We firstly lectured the National History textbooks of ours and compared them with the subjects of the 1329 Maarif Nezareti Mekatib-i İbtidaiye Course Curriculum and its related 1337 curriculum books and their relevance to the matters to be considered. As is known, Fuat Köprülü is a very sophisticated and pioneering scholar with innovations in his work and history. He practiced masterfully in his own method of work which he gained to Turkish historiography. National History textbooks are the best examples. Fuat Köprülü has been in great service to Turkish nationalism. The National History textbooks, as the name implies, were written with a perspective of Turkish nationalism and served to raise Turkish nationalist citizens who recognize national identity and who know their national values. We believe that we are shedding light on the textbooks of a period of time thanks to our work, and we are experiencing the joy of the day-to-day history textbooks that have been taught in our lives. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Mehmet Fuat Köprülü`nün II. meşrutiyet dönemi milli tarih ders kitapları | |
dc.title.alternative | II. constitutional history national history textbooks of Mehmet Fuat Köprülü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-17 | |
dc.contributor.department | Tarih Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Köprülü, Mehmet Fuat | |
dc.subject.ytm | Constitutional Monarcy II | |
dc.subject.ytm | National history | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Educational history | |
dc.subject.ytm | Turkism | |
dc.identifier.yokid | 10189329 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 502685 | |
dc.description.pages | 216 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |